Skip to main content


سینما و تئاتر

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #14245 توسط شايان
پاسخ داده شده توسط شايان در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
ستایش سریال بسیار ضعیفی بود و علاوه بر تمام نکاتی که دوستان اشاره کردند دت فرهنگ مرده پرستی رو ترویج میداد.....
متاسفانه در این فیلم فقط مسائل غمگین و غصه و حس ناامیدی رو به خصوص در مخاطبینش گسترش میداد...
در خوابگاه دانشجویی که بودم سریال که تا شروع میشد خیلی ها می اومدند و شروع میکردند به سیگار کشیدن و هی آه میکشیدن و کلا حالت افسردگی میگرفتن....
بهتره به جای اینکه چنین سریال های بی هدف و کلیشه ای که سعی در القا کردن یک سری مفاهیم اجتماعی خاص که از جامعه ای جهان سومی داره و سعی در تکرار قهرمان های زن کلیشه ای داره یک سریال امید بخش و نوآورانه برای بازتر شدن ذهن مخاطبین بسازند...:mj7: :mjj:



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Nasim, Nikolay

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #14248 توسط blackfire
پاسخ داده شده توسط blackfire در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
تا وقتی طاهر بود قشنگ بود
سه قسمت بیمارستان طاهر رو عوض کردن تو یه ربع ساعت مرد

علم و دانش همان قدرت است ...

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #14279 توسط mohammad
پاسخ داده شده توسط mohammad در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
بچه ها این سریال مسخره رو ول کنید خبر جدید:

فيلم سينمايي "طلا و مس" - ساخته همايون اسعديان - جايزه بزرگ چهاردهمين جشنواره فيلم دين امروز را دريافت كرد.

اين جشنواره که از 22 مهر تا 4 آبان در شهر ترنتو ايتاليا برگزار شد، ميزبان 14 فيلم سينمايي، کوتاه و مستند از ايران بود که در روز پاياني، "طلا و مس" دو جايزه بزرگ جشنواره "در روح ايمان" و جايزه هيات داوري مجمع جهاني کاتوليک را دريافت كرد و فيلم "حليمه"، ساخته‌ي طاهره حسن‌زاده نيز جايزه زنان و اديان را گرفت.

فيلم فرانسوي "انسان ها و خدايان" ساخته‌ي خاوير بووآ که در جشنواره کن 2010 جايزه بزرگ را دريافت کرده بود، در رقابت با "طلا و مس"، جايزه‌ي دوم جشنواره را به خود اختصاص داد.

هيات داوري جشنواره در انگيزه اعطاي جايزه به فيلم "طلا و مس" اعلام كرد: فيلم به مردي مي‌پردازد که در ميانه مشکلات زندگي از سويي و ميل به تحصيل علوم ديني از سوي ديگر، در نهايت با بهره گيري از عشق، ايمان و اميد به آرامشي عميق و غنايي معنوي دست مي يابد. فيلم در عين سادگي و با شيوه اي متقاعد کننده نشان مي دهد که چگونه مشکلات روزمره زندگي مي‌تواند انسان را به مسيري روحاني رهنمون سازد.

هيات داوري مجمع جهاني کاتوليک نيز دليل اهداي جايزه خود به "طلا و مس" را چنين مي گويد: کارگردان ايراني با استفاده از زباني سينمايي که بر جوهر و ذات انسان تکيه دارد، نشان مي دهد که ايمان را نه تنها در کتاب ها و مدارس، بلکه از آن بالاتر در زندگي و عشق يافت.

فيلم "طلا و مس" توسط منوچهر محمدي تهيه شده که پيش از اين نيز با دو فيلم "ميم مثل مادر" ساخته مرحوم رسول صدر عاملي و "آن سوي رودخانه" ساخته عباس احمدي مطلق، دو جايزه از اين جشنواره دريافت کرده بود.

فيلم "طلا و مس" تاکنون در جشنواره هاي فيلم باتومي گرجستان، ونکوور کانادا، آناهايم آمريکا، پالم اسپرينگز آمريکا، موزه هنرهاي زيباي بوستون آمريکا، آکادمي هنر هونولولو آمريکا، آسيايي ـ آمريکايي سن فرانسيسکو آمريکا، واشنگتن دي سي آمريکا، جشنواره فيلم هاي ايراني در بريسبين، کانبرا و آدلايد استراليا، جشنواره ياري سوئد و دين امروز ايتاليا به نمايش درآمده است. عرضه و پخش بين المللي فيلم به عهده محمد اطبايي است.



................................................

منبع: ایسنا
من که خیلی این فیلمو دوست دارم :clp2: :clp2: :clp2:
تا الان 5 6 بار دیدمش :D :D
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Nasim, kingofpop

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #14813 توسط mohammad
پاسخ داده شده توسط mohammad در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
«آلفرد هيچكاك»، فيلم‌ساز نابغه سينماي انگليس به‌عنوان بهترين كارگردان سينماي قاره اروپا شناخته شد.

وب‌سايت سينمايي IMDB در گزارشي فهرست بهترين كارگردانان تاريخ سينماي اروپا را منتشر كرد كه با وجود حضور بسياري از بزرگان هنر هفتم، چهره‌هاي شناخته‌شده متعددي از قلم افتاده‌اند.


آلفرد هيچكاك؛ چهره افسانه‌اي سينماي تعليق؛

وي پيشگام تكنيك‌هاي بديع در ژانرهاي تريلر رواني و تعليق بود كه طي شش دهه فعاليت سينمايي، بيش از 50 فيلم بلند را كارگرداني كرد. وي شهرت خود را به‌واسطه‌ تبحر مثال‌زدني‌اش در به‌كارگيري عناصر دلهر، ترس و تعليق به‌دست آورد، چنان‌كه از او به‌عنوان «استاد تعليق» نام برده مي‌شود.


چارلي چاپلين، اسطور‌ه‌ بي‌بديل دنياي كمدي؛



اينگمار برگمن، كارگردان نابغه سينماي سوئد؛

آندري تاركوفسكي، بهترين كارگردان تاريخ سينماي روسيه؛

بيلي وايلدر، از ركوردداران نامزدي جايزه اسكار؛

ميكل آنجلو آنتونيوني، بنيان‌گذار سينماي مدرن ايتاليا؛

فدريكو فليني، كارگردان افسانه‌اي سينماي ايتاليا؛

لارس فون ترير، كارگردان دانماركي برنده نخل طلا؛

رومن پولانسكي، كارگردان لهستاني برنده اسكار و نخل طلا؛

در رتبه هاي بعدي فهرست بهترين كارگردانان تاريخ سينماي اروپا كه شامل فيلم‌سازان غيراروپايي فعال در قاره سبز نيز مي‌شود مي‌توان از «ميشل هانكه»، «نوري بيلگه جيلان»، «كريستوف كيشلوفسكي»، «سرجيو لئونه»، «فريتز لانگ»، «ديويد لين»، «اليا كازان»، «ژان لوك گدار»، «تئو ‌آنجلوپلوس»، «امير كاستاريكا»، «فاتح آكين»، «لوك بسون» و «پدرو‌ آلمادوار» نام برد.

* * *

«آلفرد هيچكاك» كه در اين فهرست در رتبه اول قرار دارد، متولد سيزدهم اوت 1899 در لندن بود كه روز 29 آوريل 1980 در سن 81 سالگي درگذشت.

«هيچكاك» پس از يك دوره‌ موفق فيلم‌سازي در زادگاهش انگلستان كه هم فيلم‌هاي صامت و هم فيلم‌هاي صدادار را شامل مي‌شد، به هاليوود پيوست و در سال 1956 با حفظ مليت انگليسي، شهروندي آمريكا را پذيرفت.

او طي شش دهه فعاليت سينمايي، كه از عصر فيلم‌هاي صامت تا فيلم‌هاي همراه با ديالوگ‌ و فيلم‌هاي رنگي را شامل مي‌شد، بيش از 50 فيلم بلند را كارگرداني كرد. از او هنوز به‌عنوان يكي از برترين كارگردانان تاريخ سينما ياد مي‌شود.

«هيچكاك» شهرت خود را به‌واسطه‌ تبحر مثال‌زدني‌اش در به‌كارگيري عناصر دلهره، ترس و تعليق به‌ دست آورد، چنان‌كه از او به‌ عنوان «استاد تعليق» نام برده مي‌شود.

اين كارگردان برجسته، اولين فيلم خود را در سال 1922 در انگليس با نام «شماره 13» آغاز كرد كه البته نيمه ‌تمام ماند. وي از سال 1939 عمدتا در آمريكا آثار خود را توليد و عرضه مي‌كرد. در سال 1925 «مايكل بالكون» از شركت فيلم‌سازي «گينزبورو پيكچرز» اين فرصت را به «هيچكاك‌» جوان داد تا اولين فيلم بلند خود را با عنوان «باغ تفرجگاه» در آلمان بسازد.

«هيچكاك» اولين تجربه‌ ساخت فيلم‌هاي دلهره‌آور را با فيلم «مستاجر» به‌ دست آورد. اكران اين فيلم در انگلستان در سال 1927 با موفقيت چشمگير و استقبال بي‌نظيري از سوي مردم و منتقدين همراه شد. همچون ديگر فيلم‌هاي نخستين «هيچكاك»، اين فيلم نيز از تكنيك‌هاي اكسپرسيونيست تاثير پذيرفته بود كه او آنها را مستقيما در آلمان فرا گرفته بود.

در سال 1929«هيچكاك» تصميم گرفت دهمين فيلم خود را با نام «حق‌السكوت» بسازد و درحالي كه هنوز در مرحله توليد بود، استوديوي سازنده آن تصميم گرفت تا آن را به اولين فيلم همراه با ديالوگ سينماي انگليس بدل سازد.

پس از ساخت فيلم‌هايي چون «مردي كه زياد مي‌دانست»(1934) و «39 پله»(1935)، هيچكاك روند موفقيت‌هاي خود را با ساخت فيلم «خانم ناپديد مي‌شود» ادامه داد. «عقاب كوهستان»(1926)، «حلقه»(1927)، «همسر دهقان» (1928)، «قتل»(1930)، «ماري» (1931)، «غريب و غني» (1931) و «مامور مخفي» (1936) ديگر ساخته‌هاي هيچكاك در اين سال‌ها بودند.

وي در اوج موفقيت و شهرت به هاليوود پيوست و اولين فيلم آمريكايي‌اش را در سال 1940 با نام «ربكا» ساخت؛ هرچند داستان اين فيلم در انگليس و اقتباس از رماني نوشته‌ نويسنده‌ انگليسي «دافنه دو مورير» اتفاق مي‌افتد.

«خبرنگار خارجي» دومين فيلم آمريكايي «هيچكاك» بود كه در قالب ژانر تريلر، داستان آن در اروپا اتفاق مي‌افتاد كه البته توانست در سال 1940 نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم شود. اين فيلم در اولين سال وقوع جنگ اول جهاني ساخته شد و الهام گرفته از رويدادهاي در حال تغيير در اروپا بود.

فيلم‌هاي هيچكاك در دهه‌ 40 بسيار متنوع بودند؛ از اثر كمدي رمانتيك «آقا و خانم اسميت»(1941) تا درام دادگاهي «پرونده‌ بهشت» (1947) و اثر تاريك «سايه يك شك» (1943). در سال 1941 «هيچكاك» براي اولين‌بار در سمت تهيه‌كننده و كارگردان فيلم، «سوءظن» را ساخت. اين فيلم جايزه‌ اسكار بهترين بازيگر زن و جايزه‌ انجمن منتقدان فيلم نيويورك را براي «خوان فونتاين»، بازيگر آن به‌همراه آورد.

«هيچكاك» يك سال بعد فيلم «خرابكار» را براي كمپاني «يونيورسال» ساخت و در سال 1944 فيلم «قايق نجات» را براساس رماني از «جان اشتاين بك» براي كمپاني «روباه قرن بيستم» ساخت. اين فيلم از آنجايي‌كه سكانس‌هايش تنها در يك قايق گرفته شده‌اند، محدودترين فيلم اين كارگردان محسوب مي‌شود.

اين كارگردان انگليسي پس از آن براي ديدار از زادگاهش به انگلستان بازگشت و در اين حين دو فيلم كوتاه فرانسوي‌زبان براي وزارت اطلاعات انگليس ساخت. پس از بازگشت به آمريكا، وي دو فيلم «طلسم‌شده» (1945) و «بدنام»(1946) را ساخت كه در اين فيلم «اينگمار برگمن»، فيلم‌ساز افسانه‌اي سينماي جهان نقش‌آفريني داشت. «بدنام» به فروش چشم‌گيري دست يافت و يكي از موفق‌ترين آثار سينمايي «هيچكاك» نام گرفت.

اولين فيلم رنگي «هيچكاك» در سال 1948 بانام «طناب» به‌ روي پرده سينماها رفت كه با نقش‌آفريني «جيمز استوارت» همراه بود.

در سال 1950، هيچكاك فيلم «وحشت در صحنه» را براي كمپاني «برادران وارنر» ساخت. پس از آن بود كه فيلم پرفروش «غريبه‌ها در قطار» (1951) را با استفاده از تركيبي از المن‌هاي فيلم‌هايش در آمريكا و انگليس ساخت. سپس در فيلم «ام را نشانه قتل بگير» (1954) از تكنيك فيلم‌برداري سه‌بعدي براي اولين‌بار استفاده كرد.

فيلم‌هاي «پنجره‌ عقبي» (1954) و «براي گرفتن دزد» (1955) از ديگر فيلم‌هاي موفق «هيچكاك» در دهه‌ 50 بودند. «مرد عوضي» (1957) آخرين فيلم «هيچكاك» براي كمپاني «برادران وارنر» بود. اين فيلم سياه و سفيد، تنها نقش‌آفريني «هنري فوندا» را به‌همراه داشت.

فيلم «سرگيجه» محصول سال 1958 با نقش‌آفريني دوباره‌ «جيمز استوارت» اگرچه در گيشه چندان موفقيتي به‌دست نياورد، اما بسياري آن را يكي از شاهكارهاي «هيچكاك» مي‌دانند كه در جشنواره‌ فيلم سن‌سباستين اسپانيا، جايزه‌ صدف نقره‌اي را به ‌دست آورد.

پس از «سرگيجه»، هيچكاك سه فيلم موفق ديگر ساخت كه هريك اعتباري كلان به كارنامه‌ سينمايي اين كارگردان صاحب‌سبك افزودند. «شمال از شمال‌غربي» (1959)، «رواني» (1960) و «پرندگان» (1963) سه اثر ماندگار سال‌هاي پاياني فيلم‌سازي او بودند.

با آغاز دوران پيري و نشانه‌هاي بيماري در «هيچكاك»، جديت او در ساخت فيلم كمرنگ شد و در دو دهه‌ پاياني عمر، او تنها چندفيلم تريلر جاسوسي از جمله «پرده‌ پاره» (1966) با نقش‌آفريني «پل نيومن» و فيلم «توپاز» (1969) را ساخت.

پس از بازگشت به انگليس، او آخرين فيلم موفق خود با نام «جنون» را در سال (1972) به نمايش درآورد. «توطئه خانوادگي» نيز آخرين فيلم ساخته‌ «هيچكاك» بود كه در سال (1976) ساخته شد.

«آلفرد هيچكاك» در سال 1980 از سوي ملكه اليزابت دوم به دريافت لقب «سر» نائل آمد؛ هرچند مرگ فرصت آن را به او نداد تا رسما آن را دريافت كند و چهارماه پس از اعلام آن، در روز 29 آوريل 1980 در سن 80 سالگي بر اثر نارسايي كليوي در لس‌آنجلس درگذشت.

«هيچكاك» طي 60 سال فعاليت سينمايي، به‌واسطه‌ ساخت آثار برجسته موفق به كسب جوايز متعددي شد كه شايد مهم‌ترين آنها جايزه‌ي يادبود آكادمي اسكار در سال 1967 باشد. او پنج‌بار در سال‌هاي 1960 براي فيلم «رواني»، سال 1940 براي «ربكا»، سال 1944 براي «قايق نجات»، سال 1945 براي «طلسم‌شده» و سال 1954 براي «پنجره عقبي» نامزد جايزه‌ اسكار بهترين كارگرداني شد.

وي همچنين نامزد اسكار بهترين تهيه‌كننده براي فيلم «سوء‌ظن» در سال 1941 شده بود. فيلم‌هاي «ربكا»، «خبرنگار خارجي» و «طلسم‌شده» نامزد اسكار بهترين فيلم نيز بودند. شانزده فيلم ساخته‌ او نامزدي اسكار را به‌دست آوردند كه او خودش براي شش فيلم نامزد اسكار شد.

در سال 2008، چهار فيلم «سرگيجه»، «پنجره‌ عقبي»، «شمال از شمال‌غربي» و «ام را نشانه قتل بگير» از سوي انجمن فيلم آمريكا در فهرست 10 اثر برتر سينماي جنايي جهان قرار گرفتند.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Jasmine Jackson-mjforever, farzam, Nasim, Nikolay, kingofpop

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #14832 توسط NicoleL2
پاسخ داده شده توسط NicoleL2 در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
ممنون محمد جان،من که خودم عاشق هیچکاکم!مخصوصا کتاباش!

فردای من و تو باز هم تاریک است
سالی که نکوست از بهارش پیداست...

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
13 سال 9 ماه قبل #15126 توسط mohammad
پاسخ داده شده توسط mohammad در تاپیک پاسخ: سینما و تئاتر
خواهش میکنم شکوفه جان
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از راه‌یابی ۱۸ انیمیشن به هشتاد و چهارمین دوره از جوایز اسکار خبر داد.

به گزارش سایت سینمایی اسکرین دیلی، هشتاد و چهارمین دوره از رقابت‌های اسکار ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۲ در سالن نمایش کداک هالیوود، لس‌آنجلس، در حالی برگزار می‌شود که امسال ۱۸ انیمیشن برای ورود به بخش بعدی این رقابت‌ها که معرفی نامزدهای اسکار است، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

۴ انیمیشن از مجموع این انیمیشن‌ها متعلق به کمپانی انیمیشن سازی والت دیزنی است که موفقیتی کم‌سابقه برای این کمپانی محسوب می‌شود.

فهرست کامل انیمیش‌های راه یافته به این دوره از رقابت‌های اسکار به شرح زیر است:
انیمیشن‌های «ماجراهای تن‌تن»، «آلیوس نبل»، «الوین و چیپمانکز»، «کریسمس آرتور»، «ماشین ۲»، «چیکو و ریتا»، «نومئو و ژولیت»، «خوش قدم۲»، «پاندای کونگفوباز ۲»، «مریخ به مادران نیاز دارد»، «رنگو»، «ریو»، «گربه چکمه‌پوش»، «وینی پوه»، «در‌هم پیچیده»، «اسمورف‌ها»، «شنل قرمزی در برابر شیطان».

در حالیکه هرسال سه انیمیشن به عنوان نامزدهای این بخش از جوایز اسکار معرفی می‌شد، امسال این تعداد به پنج انیمیشن افزایش یافته است.

مراسم اهداء جوایز هشتاد و چهارمین جشنواره فیلم اسکار به صورت زنده از شبکه ماهواره‌ای «ABC » پخش خواهد شد.




جديدترين پروژه فيلم عباس كيارستمي با استقبال‌ كمپاني‌هاي توزيع‌كننده در بازار فيلم آمريكا مواجه شده است.

وب‌سايت "سينماي اروپا" در گزارشي از بازار فيلم آمريكا كه در سانتاباربارا درحال برگزاري است، نوشت: «پروژه فيلم "پايان" عباس كيارستمي يك جواهر درميان توليدات آتي كمپاني MK2 فرانسه است كه در بازار فيلم آمريكا مشتريان فراواني پيدا كرده است.»

اين پروژه فيلم كه ساخت آن از هفته جاري در ژاپن آغاز شده است، پس از "كپي برابر اصل" دومين فيلم كيارستمي خواهد بود كه در خارج از ايران ساخته مي‌شود.

دو بازيگر جديد با نام "رين تاكاناشي" كه ستاره تلويزيون اين كشور است و «تاداشي اوكونو» اخيرا به فيلم "پايان" پيوسته‌اند.

بنا بر اين گزارش، اين فيلم كه فيلم‌برداري آن مدت هشت هفته در يوكوهاما و توكيو به طول مي‌انجامد، داستان علاقه‌مند شدن يك مرد پا به سن گذاشته و تحصيل كرده به دختر دانشجويي است كه براي تامين هزينه‌هاي تحصيل‌اش اين آشنايي را ادامه مي‌دهد.

اين درام عاشقانه كه بودجه ‌٨/٤ ميليون دلاري براي آن درنظر گرفته شده است، ابتدا قرار بود از ماه جاري ميلادي در ژاپن ساخته شود كه دچار تغيير شد.

كيارستمي با آخرين ساخته‌اش "کپي برابر اصل" در جشنواره كن حضور داشت كه جايزه بهترين بازيگر زن را براي "ژوليت بينوش" به‌همراه آورد.

براساس آمار منتشرشده در وب‌سايت‌هاي مربوط به فروش جهاني فيلم‌هاي درحال اكران، اين فيلم فروش حدود ‌٦ ميليارد تومان را در كشورهاي نمايش دهنده داشته است.

اين فيلم كه جايزه "خوشه‌ طلايي" جشنواره‌ والادوليد اسپانيا را كسب كرد، اولين اثر كيارستمي بود كه در خارج از ايران و در توسكاني ايتاليا فيلم‌برداري شد و كمپاني "MK2" فرانسه به‌همراه "آنجلو بارباگالو" از ايتاليا تهيه‌كنندگي آن را برعهده داشتند.



من خودم عاشقه فیلم هایه کیارستمی ام
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Nasim, NicoleL2, kingofpop

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: شايان
زمان ایجاد صفحه: 0.896 ثانیه
قدرت گرفته از كيوننا