سؤال The Song: Blood On The Dance Floor ( آهنگ : خون روی زمین رقص )

23 آوریل 2012 17:57 #23659 توسط e r o s
این ترانه خواسته ذهن رو جاهای دیگه هم ببره و دو پهلو حرف بزنه. اما به شخصه فکر نمی‌کنم منظور منحرف داشته باشه. شاید می‌خواد بگه مایکل می‌تونه این‌طور هم باشه. در مورد تمام ابیات همین‌طوره.
گرچه 7 اینچ برای فرو رفتن چاقو هم خیلی زیاده! اما خب با توجه به مسئله‌ای که نسیم هم عنوان کرد باید همین برداشتو داشت.

This is BREAKING NEWS

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

04 می 2012 04:43 #23947 توسط Nasim
من تصمیم داشتم قسمت دوم مقاله ئ جوزف ووگل " 15 سال پس از انتشار Blood On The Dance Floor " رو تو همین هفته بذارم که الناز جون زحمت ترجمه اش رو کشید . :clp2:

من اینجا نقل قولش میکنم از سایت :
قسمت دوم مقاله ؛

« طی ماه‌های بعد، جکسون و رایلی با شدت و حرارت تمام، بر روی چندین ترک کار می‌کردند، گاهی به تنهایی، گاهی در کنار هم، در استودیوی لارابی (Larabee) در لس آنجلس.

رایلی می‌گوید: "او ملودی را ساخته بود... «خون روی زمین رقص! خون روی زمین رقص!»... وای! خدایا!.. او ترانه و هارمونی را پرداخته بود و ما سپس آهنگ را لایه به لایه پروار کردیم."

رایلی برای ضرباهنگ، از یک ماشین درام ممتاز (MPC ۳۰۰۰) استفاده کرد. برای ایجاد ضربه‌ها، زه را فشرده می‌کردند. (جکسون همیشه می‌گفت: "می‌خواهم خشک و انعطاف‌ناپذیر باشد.") این همان صدایی بود که در آلبوم «دنجروس» (Dangerous) استفاده شد. رایلی می‌گوید: "به Remember The Time گوش دهید. بسیار شبیه است."

خون روی زمین رقص، سرانجام به آلبوم «دنجروس» (Dangerous) راه نیافت.

رایلی می‌گوید: "سر وقت آماده نشد. هنوز مقداری از آوازها باقی مانده بود. مایکل عاشق این آهنگ بود، اما به آن گوش می‌کرد و می‌گفت «از کارت خوشم می‌آید، اما هنوز هم کار دارد.» او یک کمالگرا بود."

وقتی پروسه‌ی آلبوم دنجروس آغاز شد، آهنگ‌های دیگری وارد گود شدند و اولیت را ربودند، از جمله Remember The Time و In The Closet.

مایکل تقریبا تا ۷ سال پس از آن، به سراغ «خون» نرفت.

اکنون ژانویه‌ی سال ۱۹۹۷ است. جکسون که در میانه‌ی تور جهانی هیستوری (History) به سر می‌برد، تصمیم گرفته است طی وقفه‌ی بین نیمه‌ی نخست و دوم تور، در شهر مونترو، سوییس، به استراحت بپردازد. (طبق گزارش‌ها، وقتی آنجا بود، حتی سعی کرد خانه‌ی بت دیرینه‌اش، چارلی چاپلین را بخرد.)

آنجا در استودیوی مانتین (Mountain Studio)، مایکل بار دیگر به سراغ آن ترک قدیمی رفت. موسیقیدان، برد باکسر (Brad Buxer) می‌گوید: "ما نوار صوتی دیجیتالیِ تدی (رایلی) را برداشتیم و با یک گروه مردانه‌ی چهار نفره بر رویش کار کردیم."

نسخه‌ی نهایی این مولتی-ترک که توسط میک گیوزاسکی (Mick Guzauski)، مهندسی و میکس شده بود، به دقت از روی آخرین نسخه‌ای که مایکل و رایلی ضبط کرده بودند، ساخته شد.

رایلی می‌گوید: "وقتی نسخه‌ی نهایی آهنگ را شنیدم، با خود گفتم که ایکاش کارِ من بود. اما مایکل دقیقا می‌دانست که چه می‌خواهد و از نتیجه‌ی کار راضی بود."

به نوعی یک آهنگ رقصی نامتعارف بود. مانند «بیلی جین»، فضایی تیره و آزار دهنده داشت. (بر طبق ترانه‌ی آهنگ، مایکل در جایی که کمترین انتظار را دارد، یعنی زمین رقص، از پشت خنجر می‌خورد.)

آوازهای کوبنده و خشن مایکل، حس شومی را در شنونده بیدار می‌کند. این آهنگ، هرچیزی باشد، غم‌انگیز نیست. ضرباهنگ آن، مانند تازیانه از درون بلندگو به بیرون پرتاب می‌شود و مقامت در برابرش بی‌فایده است.

جکسون به رایلی گفته بود که فکر می‌کند این آهنگ، یک اسمش (Smash - به معنی درهم شکستن) خواهد شد.

"مایکل اینگونه توضیح داد: «یک ترکِ هیت (Hit - به معنی ضربه زدن - تک‌آهنگی که در بین مردم بسیار محبوب شود)، یک یا دو هفته در جدول می‌ماند. اما اسمش، آهنگی است که ۶ هفته در جدول می‌ماند.» او احساس می‌کرد که خون روی زمین رقص، یک «اسمش» خواهد بود."

«خون روی زمین رقص» در ۲۱ مارس ۱۹۹۷ منتشر شد. عجیب بود که در ایالات متحده هیچ تبلیغی برای این آهنگ به عمل نیامد. رایلی می‌گوید که این امر، اهمیتی برای مایکل نداشت.

"او اندیشید که مردم آمریکا، اگر مشتاق باشند، خودشان این آهنگ را کشف می‌کنند. او از چیزی نگران نبود."

این آهنگ دور دنیا به پیروزی دست یافت و در ۱۵ کشور، در بین ۱۰ آهنگ برتر قرار گرفت و در سه کشور از جمله بریتانیا، شماره یک شد.

رمیکس‌های بسیاری از این آهنگ ساخته و بطور مداوم در کلوپ‌های رقص نواخته شد.

آهنگ «خون» (Blood on the Dance Floor) که از دو آلبوم بزرگ استودیویی مایکل طی آن دهه (دنجروس ۱۹۹۱ و هیستوری ۱۹۹۵)، جا مانده بود، بدل به یکی از ماندگارترین ترک‌های ریتمیک مایکل در دهه‌ی ۹۰ گردید.

۱۵ سال پس از آن، از رایلی می‌پرسم چه چیزی این آهنگ را بی‌همتا می‌سازد؟

"این آهنگ برای مایکل سرراست و پرخاشگر بود. او همیشه در پی یک چیز قوی‌تر می‌گشت. اما نکته‌ی اعجاب‌انگیز این است که مایکل چگونه انرژی این آهنگ را درک کرد؟ پیش از آنکه من داستان آن شب را برایش بازگو کرده باشم، او خودش آن را از طریق موسیقی درک کرده بود. من هرگز هیچ چیز یا هیچکسی را به نیرومندی مایکل ندیده‌ام." »


به نقل از : خون روی زمین رقص: ۱۵ سال پس از انتشار- سایت emjey
با سپاس از الناز عزیز
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Jasmine Jackson-mjforever, farzam, e r o s, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

04 می 2012 07:05 #23955 توسط FeanoR

Nasim نوشته: من تصمیم داشتم قسمت دوم مقاله ئ جوزف ووگل " 15 سال پس از انتشار Blood On The Dance Floor " رو تو همین هفته بذارم که الناز جون زحمت ترجمه اش رو کشید . :clp2:


ولی این خبر 1 و نیم، دو یا شایدم دو به بعد تو همین حدودا بود که رفت رو سایت و دقیقا همزمان با اینکه خبر رفت رو سایت، حمید هم اومد تو امجی و فکر کنم خبر رو حمید گذاشته باشه رو سایت. بازم دقیق نمیدونم ولی این رو احتمال دادم

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

05 می 2012 14:57 #23998 توسط Nasim
توضیحاتی پیرامون ترجمه ئ آهنگ Blood On The Dance Floor

از اینجا شروع می کنم که ترانه " خون روی زمین رقص " در عین بسیار ساده بودن بسیار پیچیده است .
یکی از دلایل هم وجود ایهام های بسیار توی اونه . از ابتدا هم ترجمه ئ این آهنگ خیلی با شک صورت گرفت چرا که برداشت ها میتونه خیلی متفاوت باشه .
کلمات و عبارت های این ترانه می تونن طیف گسترده ای از مفهوم و معنی رو بیان کنند و مفهوم آهنگ میتونه توی این طیف مثل یک آونگ با طول دامنه خیلی بلندی حرکت کنه . بهر حال ما ناگزیر به گذاشتن یک ترجمه ئ منطقی بودیم و حتی المقدور انتخاب ما بخاطر ملاحظات زیادی که داشتیم مودبانه ترین ترجمه بود . البته این رو هم در پرانتز بگم که مهم برداشت شخصی هر کسیه . هر کسی میتونه برای خودش جوری که حس میکنه این آهنگ رو تفسیرش کنه .
فکر میکنم توی این مورد مایکل با عمد از ایهام استفاده کرده .همونطور که در ترانه های دیگر خودش هم با عمد این کارو کرده . و مطمئنا ندادن توضیحی درباره مفهوم آهنگ به این معناست که برداشت ها میتونن شخصی باشن . مایکل توی ترانه یک شیطنت انجام داده و ذهن ها رو درگیر کرده ولی تا جایی هم پیش نمیره که برداشتی رو چه خیلی ساده و چه خیلی رادیکال تایید کنه . نظرخواهی که من از هواداران مختلف کردم چه فارسی زبان و چه بیشتر انگلیسی زبان متوجه شدم اکثرا ایده ها متفاوته و هیچ دو نفری رو ندیدم که نظرشون یکسان باشه . این نشون میده که حتی ایهام این آهنگ توی زبان انگلیسی هم به همین اندازه است و نمیشه به راحتی دربارش حکم داد . من سعی میکنم یک جمع بندی از این نظرها داشته باشم و توی تحلیل شخصی خودم از آهنگ ارائه بدم .



پ.ن : فکر میکردم هدف از باز کردن این تاپیک ها همین باشه که همه نظرها و برداشت های خودشون از آهنگها رو بیان کنند تا بتونیم به راحتی دربارشون بحث کنیم ولی زمانی که نظری داده نمیشه باید بحثی رو که به اینجال تعلق داره به محافل دیگه برد و نتیجه اش رو اینجا اورد . :mj10:
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

05 می 2012 15:12 #24002 توسط Jasmine Jackson-mjforever
دقیقا. به نظم من هم خود متن اصلی اهنگ هم یه جوری مبهمه. به نظرم این اهنگ داره داستان یه رابطه رو بازگو میکنه. که در نگاه اول خوب به نظر میرسه اما در اخر به سود طرف مقابل و ضرر تموم میشه. یه جورایی مثل اهنگ دنجرس. به نظر میرسه که اون دختری که مایکل داره ازش میگه شخصیت پیچیده و خیلی خوبی نداره اما در ظاهر و نگاه اول خیلی عالی به نظر میاد.

To escape the world I’ve got to enjoy that simple dance
برای فرار از این دنیا باید از این رقص ساده لذت میبردم
And it seemed that everything was on my side
و اون زمان به نظر می رسید همه چیز طرف من بود
(Blood on my side)
خون در طرفم بود

She seemed sincere like it was love and true romance
اون طوری بی ریا به نظر می اومد که انگار عشق و علاقه ئ واقعی در کار بود
And now she’s out to get me
و حالا او برای بدست آوردن من بیرون اومده
But I just can’t take it
اما من نمیتونم تحملش کنم
Just can’t break it
فقط نمی تونم متوقفش کنم
به نظرم معنی این مثل علاقه ی بین 2 نفر و خوب و بد بودن اون ها ساده نیست. ممکنه داره مسئله ای رو داره بیان میکنه که از اتفاقاتی که توی زندگی مایکل رخ داده داره سرچشمه میگیره. نقشی که شاید افرادی مثل لیزا ماری یا دبی رو که همون زمان با مایکل بوده رو بیان میکنه. شاید منظور مایکل این بوده که اونا فقط برای سواستفاده اومدن. و شایدم نه. شاید هم مسئله ای که مایکل سعی در گفتن اون داشته پیچیده تر از این حرفا بوده

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Nasim, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

05 می 2012 15:23 #24004 توسط Nasim
ممنونم یاسمن جان . همین چند مورد ایده نشون میده ایهام چقدر زیاده !
البته شما خیلی به منظور مایکل نزدیک شدی . :mj4:
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Jasmine Jackson-mjforever

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

05 می 2012 19:53 #24012 توسط شاپرک
یه احتمال دیگه هم میتونه باشه و اون اینکه در حقیقت هیچ منظور خیلی خاصی نداشته جز کار گرفتن مخ مخاطب! البته قبول دارم احتمالش کمه ، اما چندان غیر ممکن نیست. آخه اول اینکه میدونیم مایکل عاشق درگیر کردن بود. دوم اینکه اونطور که من تا به الان متوجه شدم ما فن ها چون از پیچیدگی مایک مطلع هستیم و این تو ذهنمون ملکه شده ، پروژه های اون رو (حالا آهنگ یا هرچی دیگش) از اونی که بوده پیچش رو خیلی بیشتر میپیچونیم!
گمون کنم اگه مایک از بعضی تحلیل های عجیب و خلاقانه ی کاراش توسط فن هاش باخبر بشه خودشم حیرون تو کف میمونه و میگه بچه ها منم بازی!

شب که می شود
خورشید چشمانت را پرواز بده
تا مرگ پروانه به تاخیر بیفتد......
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Nasim

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

06 می 2012 04:01 #24018 توسط Nasim
شاپرک جان مایکل با همین نوع ایهام ها ذهن مخاطب رو به بازی می گیره . حرفت درسته . اما مایکل همیشه از آهنگ های شماره 1 البوم های خودش منظور خاصی رو بیان کرده . من باور نمی کنم این آهنگ به سادگی شماره 1 این آلبوم گذاشته شده و حتی اسمش روی آلبوم .
كاربر(ان) زير تشكر كردند: farzam, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

06 می 2012 11:05 #24027 توسط Jasmine Jackson-mjforever
درسته. این اهنگ هم هرچقدر ساده به نظر برسه متن پیچیده ای داره. به احتمال زیاد درمورد یکی از اتفاقات مهم توی زندگی مایکله

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 11:23 - 07 می 2012 11:28 #24053 توسط Nasim
چه کسی این " چهره " را از مایکل ساخت ؟[/size]

نگاهی به نقدهای آلبوم Blood On The Dance Floor

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



آنها قطعا می فهمند و می دانند .



آلبوم Blood On The Dance Floor در 20 می 1997 منتشر شد . با 8 آهنگ ریمیکس از آلبوم HIStory و 5 آهنگ جدید . مایکل ریمیکس ها را دوست نداشت اما به او گفته شد " بچه ها " ریمیکس را دوست دارند .

با این حال مایکل 5 آهنگ جدید را که خلاقانه بودند را نیز برای آلبوم ساخت .

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.


آلبوم HIStory بازخورد خوبی میان منتقدان و رسانه ها نداشت ، شاید به این دلیل که تیغ شمشیر آلبوم درست به سوی آنها بود . اما فروش آلبوم روی هم رفته به مبلغ خوبی رسید ، هر چند تنها 3 میلیون کپی - تا سال 97 - در ایالات متحده فروخت و باقی فروش 25 میلیونی خود را بیرون از مرزهای امریکا به دست آورد .

این فروش در حالی صورت گرفت که اپیک برای تبلیغات آلبوم 30 میلیون دلار هزینه کرده بود و حتما با چند برابر آن را انتظار داشت . آیا این شکستی برای اپیک بود ؟

اما زمانی که اپیک در حال سردرگمی برای هزینه ای بود که باید برای آلبوم جدید خرج می کرد و منتقدان در حال حساب کردن این مبالغ بودند ؛ مایکل آن سوی آب ها در حال برگزاری تور خود بود . هر چقدر هم که آلبوم HIStory کم فروخته بود و هر چقدر هم که مایکل به هر دلیلی از روزهای افتخار خود سقوط کرده بود ؛ هنوز هم مردم برای دیدن او می آمدند و کسی نمی توانست از اشتیاق و یا کنجکاوی خود برای " دیدن " مایکل خودداری کند تا تور HIStory باز هم رکورد تورهای پیش از خود را پشت سر بگذارد و این جمعیت می توانست پاسخی به آنان باشد که مایکل را صحنه گردانی تنها برای دهه 80 می دانستند و تمام شده ؟ آنها هنوز نام مایکل را صدا می زدند ، هنوز برایش دست هایشان را بالا می بردند ، هنوز عکس هایش را برافراشته می کردند و هنوز " هنر " او را می خواستند .

اما میکس HIStory از دید منتقدان چطور بود ؟

اگر در سال 97 می توانستم به محض انتشار آن نقدی برایش بنویسم ؛ آن را همچنان در ادامه ئ شگفتی های مایکل می خواندم ، و باور نکردنی مانند همیشه . از پرحرارت ترین آهنگ رقصی که در دهه 90 عرضه شده بود تا بیت های شکننده Morphine و ریتم نوآورانه Superfly Sister و آهنگ های دوقلوی Ghosts و Is It Scary با ترانه های ماورائی و گوتیک و تریلری دیگر ! اما منتقدان نظر دیگری دارند !

یکی از نقدها - با ذکر کردن آنکه HIStory یک فروش نا امیدکننده داشت و یک شکست بزرگ محسوب می شود - 5 آهنگ جدید را به طرز شرمسارانه ای ضعیف ، خسته ، قابل پیش بینی و بی روح و زندگی می داند . و البته مایکل را متعلق به این دهه نمی داند و بهتر می داند مایکل راه قبلی خود را ادامه دهد یا دیگر آهنگ جدیدی نسازد و به فروش آلبوم های پیشین بسنده کند .« اما آقای جکسون پرخاشگرانه جهالت خود را به رخ می کشد تا نشان دهد بیشتر از این نمی تواند ضرباهنگ و ملودی خوب بسازد ! و این واقعا برای " یکی " از بهترین موسیقی دان های دهه 70 و 80 دردناک است ! »

نقد بعدی که متعلق به NYTimes است ، این آلبوم را کم جذابیت ترین آلبوم مایکل معرفی می کند . آلبوم را پر از تاثر و درد می داند . و به درستی متوجه می شود که درد همیشگی مایکل شادی جهان است .
«با توجه به حال و هوای تیره آقای جکسون ، موسیقی او عصبانی تر و آزرده تر شده است . مثل آنکه ضرباهنگ ها مانند خرد شدن ورقه های فلزی هستند و سینتیسایزر مانند صدای هیس مانندی است که انگار از تنظیم کردن گاز می آید . این سبک Industrial Funk است . و نوآوری های بسیار زیادی نسبت به آهنگ های ریمیکس - در 5 آهنگ جدید - وجود دارد .
با آن همه جادوهای استودیویی ، این واقعا ناامید کننده است که شگفتی های دهه 80 جوری توسعه داده شوند که تصنیف های با ارزش را به آهنگ های کلاب تبدیل کند . با رپ های ضعیف ، صدای محو خواننده اصلی ، و درام و بیت های خسته کننده ، به خصوص زمانی که آقای جکسون خلاق به قلمروی جدیدی وارد شده است . »

اما نقدی هم در باب موفقیت تجاری این آلبوم .

« یک بار به عنوان بت یک نسل کامل معرفی شد ، و حالا مایکل جکسون خودش رو در موقعیت پرمخاطره ای یافته است که به نظر" تنها " روی استیج ایستاده است ، حداقل در ایالات متحده !
آلبوم در 4 هفته تنها 92،000 کپی در ایالات متحده فروخته است در حالی که حتی نسبت به آلبوم HIStory - با در نظر گرفتن موفق نبودن آن - که در همین مدت 104،000 کپی در ایالات متحده فروخت نیز یک شکست محسوب می شود . این آلبوم که ابتدا در رتبه ئ 24 جدول بود بعد از 4 هفته به رتبه ئ 92 رسید . اپیک انکار میکند که برای این البوم خیلی کمتر از آلبوم قبلی سرمایه گذاری شده است و اذعان می کند که پشت آلبوم است و هنوز مایکل را یکی از سوپراستارهای خود می داند که با او هم مانند بقیه رفتار می کند . اما لازم به توضیح نیست که تمرکز آنها به آن سوی آب ها است ، جایی که آقای جکسون بسیار بیشتر از ایالات متحده محبوب است . اپیک همچنان انکار می کند که از ایالات متحده نا امید شده و بیان می کند هدف ما بین المللی است و این آلبوم (HIStory) بین المللی موفق بوده است .
به واقع هم با وجود عملکرد ضعیف Blood On The Dance Floor در ایالات متحدده ، این آلبوم عملکرد درخشانی در آن سوی آب ها داشته است . در بریتانیا و فرانسه و اسپانیا شماره 1 شده است . طبق گزارش بیلبورد اپیک اعلام کرده است که این آلبوم 250،000 کپی در بریتانیا و 445،000 کپی در آلمان فروخته است . برخی اپیک را به خاطر فروش کم در ایلالات متحده سرزنش می کنند . »
" اما نبود اعتماد به نفس در آلبوم مشهود است "
«نبود اعتماد در آلبوم تعبیری است از نبود اعتماد به نفس در هنرمند . این روشن است که روزنامه های زرد در سال های اخیر مشکل روابطی برای آقای جکسون به وجود آورده اند . ادعایی که مبنا بر کودک ازاری او شد ، همراه با ازدواج نا موفق او با لیزا مری پریسلی ، و ازدواج شگفت انگیزتازه او با یک پرستار ، دبی رو ، همه موجب سقوط او از افتخار شده است ، متخصصان این صنعت اینطور می گویند . »



گاهی اوقات فکر کردن به کاری که رسانه ها با مایکل انجام دادند - نه تنها روزنامه های زرد آن طور که این منتقد نیویورک تایمز می گوید ، بلکه تمام رسانه های کوچک و بزرگ - باعث می شود تصور کنم که آنها به عظمت و زیبایی موسیقی مایکل واقف نبودند و ارزش هنر را درک نمی کردند و دردشان از همین نفهمیدن است اما خیلی زود متوجه می شوم که این یک تصور خلاف است . « آنها قطعا می فهمند و می دانند . » و گاهی پنهان کردن این نشانه ها نیز سخت است تا جایی که مجبور به اقرار می شوند . اما چرا این کارو با مایکل کردند ؟ چون هر کس یک محدوده ای داره و نباید از محدوده ئ خودش جلوتر بره و بزرگتر بشه ؟ اگر رفت محکوم به سقوطه ؟ این اهمیتی نداره که اون چه زحماتی برای هنر کشیده ؟
چه سوالی ! معلومه که اهمیتی نداره ! ما می تونیم توی خونه راحت خودمون بشینیم و در حال لذت بردن از گوش دادن به موسیقی مایکل نقدی تیز برایش بنویسیم و همه مقصود همین بوده است .


اما بر می گردم به نقد دوم .

«در بیشتر آهنگ ها (آهنگ های آلبوم Blood On The Dance Floor ) ، آقای جکسون مانند مرد فیلم نما به نظر می رسد که فریاد می زند که یک انسان است .
البته ، افکار عمومی آرزو می کند که بتواند قبول کند آقای جکسون یک انسان است .
اما واقعا او یک انسان مانند "دیگران " است ؟ " Am I scary for you? " . اقای جکسون این را در آهنگ ''Is It Scary'' می پرسد . بیشتر شبیه راکر هیولایی مرلین منسون به نظر می رسد تا اعجوبه موتاون که خودش می باشد . " If you want to see eccentric oddities " او ادامه می دهد " 'I'll be grotesque before your eyes " .

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.


در آهنگ " Thriler " 15 سال پیش ، آقای جکسون نقش یک راوی را بازی می کند که یک هیولا را که از صفحه ئ سینما به زندگی واقعی آمده توصیف می کند . در " Blood On The Dance Floor " آقای جکسون با این هیولا رو به رو می شود ، که به خودش تبدیل شده است . یا حداقل این تصویری است که از خودش در انعکاس آینه ئ چشم مردم می بیند . »

حالا سوال این است که چه کسی این چهره را از مایکل ساخت ؟

چه کسانی مایکل را با مرد فیلم نما مقایسه کردند و او را آدم فضایی دانستند ؟
بدون اغراق مایکل حتی نیمی از چیزی که آنها ساخته بودند نیست .
از دیگران حقیقتا انتظاری نیست زمانی که ما خودمان - که ادعای هوا+دار بودنش را داریم ، او را با شایعاتش قضاوت می کنیم .

آیا انصافا بیشتر این گناه بر گردن مایکل است ؟ ما نیستیم که همراه با رسانه ها برای او داستان های کوچک و بزرگ می سازیم و او را به چیزی که دوست داریم منسوب می کنیم و از چیزی که نمی پسندیم مبرا ؟ ما خودمان به شایعات دامن نمی زنیم و فضا را به تخیلات آغشته نمی کنیم ؟ چرا جرات مواجهه با حقیقت را نداریم ، مایکل چیزی که ما ساخته ایم و ما می خواهیم نیست . مایکل نه اسباب بازی برای بازی ماست و نه لگویی است که هر روز آن را یک مدل بچینیم و سرگرم شویم و از سردرگمی دیگران لذت ببریم .

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, شايان, Jasmine Jackson-mjforever, e r o s, Mohsen.srn, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: Nasim

Please publish modules in offcanvas position.