سؤال The Song: Blood On The Dance Floor ( آهنگ : خون روی زمین رقص )

07 می 2012 12:51 #24058 توسط Jasmine Jackson-mjforever
ممنون نسیم. خیلی زیبا بود
با اینکه البوم ریمیکس خیلی خوب خوبی از اب دراومده بود اما به نظرم مردم دنبال یه چیز جدیدتر بودن. نه یه البوم ریمیکس. بلکه یک البوم با اهنگ های جدید و بسیار قوی تر. تبیغات بیشتر و مایکل جکسونی تاثیرگذارتر. باید در نظر داشته باشیم که ریمیکس نمیتونه از یک البوم با اهنگ های جدید موفق تر باشه. گرچه 5 اهنگ جدید به نظر عالی بودند اما تبلیغات زیادی براشون نشد. اهنگ ها بیشتر شبیه به اهنگ های البوم هیستوری بودند. تعداد کمتری هم داشتند.
مایکل توی این البوم خیلی خودشو خاص جلوه نداد. شاید این هدفی بود که میخواست انجامش بده یا یه بدشانسی بود. در هر حال مایکل در البوم قبل خیلی قوی تر ظاهر شده بود. ویدیوی blood on the dance floor هم ساده تر از یک ویدیوی مایکل جکسونی بود. قطعا طرفدارا اونو با ویدیوهای قدرتمند قبلی مثل scream مقایسه میکردن و ضعف رو متوجه میشدند.
یکی از دلایل مهمی که این البوم خیلی جالب ظاهر نشد نبودن یک تور جهانی بود. همون اتفاقی که در زمان البوم Invincible روی داد. البته اون البوم فوق العاده بود و مایکل تمام سعی خودشو کرده بود. امادر زمان البوم blood on the dance floor مایکل فعالیت کمتری داشت. خواننده های پاپ به نسبت به نواوری های جدیدی روی اوردن که مایکل هم باید این کارو میکرد و نباید از اونا جا میموند. خلاصه چه قبول کنیم یا نکنیم مایکل دچار ضعف در این البوم شد. البته این نظر منه
در مورد نقد دوم هم باید بگم که درسته. مایکل در اوایل شهرت قطعا به شهرت تن میداده. بنابراین شایعه ها ساخته میشدن و از اون ادمی بزرگتر میساختن. شاید حتی مایکل بدش هم نمیومده که این شایعه ها درموردش ساخته شن. مثلا مسئله ی ویتیلیگو. بعد از تقریبا 7 سال شایعه مایکل اعلام کرد که مبتلا به بیماری بوده. به نظرتون مایکل نمیتونست سریع تر اقدام کنه؟! اما بعد از اتهامات 1993 مایکل دنبال خلوت خودش میگشت. دنبال شناسوندن ماهیت اصلی خودش به مردم بود. که توی البوم هیستوری مایکل خیلی صریح درمورد این قضایع صحبت میکنه و شایعات و رسانه هارو متهم میکنه.
اما طرفدارها هم قطعا مقصر بودن. ساختن یک بت عجیب و غریب تقصیر اوناست. البته نه همه ی اونا...

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, e r o s, Nasim

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 15:47 #24067 توسط Nasim
ممنون یاسمن جان .
اگر دقت کرده باشی توی یکی از نقدها هم گفته شده بود که چه لزومی داره آهنگ های بزرگی که بیشتر شبیه به یک قطعه سمفونی هستند و حالت تصنیف دارند رو فقط برای استفاده در کلاب ها رمیکس کرد و از ارزششون کاست . من با این حرف خیلی موافقم . من خودم هم رمیکس دوست ندارم و دقیقا به ارزش آهنگ فکر میکنم . مثلا Stranger in Moscow که یک قطعه شاهکار هنریه به یک رمیکس تند شلوغ تبدیل میشه فقط به این خاطر که بشه باهاش رقصید ؟!!! مایکل هم از رمیکس ها راضی نبوده ولی تصمیم گیرنده نبوده ! در کنار این واقعیت که سونی به شکستی که از HIStory خورد هزینه ای برای تبلیغ این آلبوم نکرد جوری که شایسته باشه .
البته آلبوم رمیکس به تور نیازی نداره . مایکل همون زمان توی تور HIStory بود . اما درباره کیفیت آلبوم ، منتقدها نباید مایکل رو سرزنش کنند چون کار رمیکس مال دیگرانه و مایکل دخالتی نداشته . و درباره اون 5 آهنگ تقریبا بیشتر نقدها گفته بودند که واقعا مبتکرانه و قوی هستند . و یکی از نقدها که من ننوشتم گفته بود که این 5 آهنگ نصف راه مایکل برای انتشار یک البوم بزرگه ! با اینکه البوم ادامه ئ هیستوریه اما کسی نمیتونه عیبی روی این 5 تا اهنگ بذاره .
دلیل شکست این البوم به غیر از دو مورد رمیکس ها و سونی میتونه تیرباران آلبوم HIStory از طرف رسانه ها و شرایط شخصی زندگی مایکل باشه .
ویدئو هم در نوع خودش قوی بود و مایکل برگ دیگه ای را رو کرد که بعدا می بینیم . :mj10:

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 16:03 #24069 توسط Hamid
نباید فراموش کرد که همین آلبوم ریمیکس، رکورد دار پرفروش ترین آلبوم رمیکس تاریخه !

Keep The Faith

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 16:35 #24073 توسط Nasim
درسته حمید اما اینها با توجه به اینه که نقدها مال همون سال 97 هستند که آلبوم بیرون اومده شاید همون منتقدها حالا - البته پیش از رفتن مایکل نه بعدش که کار همه تعریف کردنه - نظرشون چیز دیگه ای باشه .
متاسفانه همیشه همه البوم های مایکل با Thriller مقایسه میشه و این باعث میشه بگن شکست خورد یا ضعیف شد و تموم شد و ... اگر هر آلبوم با خودش مقایسه بشه همه شون میتونن بهترین آلبوم تاریخ باشند به نظرم . باید اینو بفهمن که تریلر به این خاطر تریلر شد که کارش جدید و نو بود .حالا اگر جای تریلر دنجروس منتشر میشد اون زمان باز هم همین کارکرد رو داشت یا آلبوم های دیگه ... :mj12:
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, FeanoR

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 16:51 - 07 می 2012 16:53 #24074 توسط Hamid
تریلر شرایط ویژه ای داشت.
به نظر من فقط نو بودن دخیل نبود چون این نو بودن رو تو بقیه آلبوم های مایکل بیشتر از تریلر هم می تونیم ببینیم.
در یک کلام کلی : تریلر خوش موقع منتشر شده !
همون طور که اکثر نظرسنجی ها نشون داده، محبوبیت آلبوم تریلر معمولا بعد از آلبوم های دیگه مایکل رای آورده.

تریلر موقعی ظهور کرد که موسیقی بهش نیاز داشت.
و اتفاقا فیلم This Is It هم موقعی ظهور کرد که دنیا به از دست دادن یه اسطوره نیاز داشت !

احتمالا هیچ فرد دیگه ای نتونه به موفقیت تریلر به اون صورت دست پیدا کنه، حتی یک مایکل جکسون دوم با یه تریلر دوم.
اون موقع ارتباطات خیلی محدود تر بود، خوانندگی پر هزینه بود، و وقتی یکی بالا میومد به شدت تو چشم بود چون بقیه پایین می موندن!
تبلیغات روی مایکل بود، خود مایکل چهره شیرین و جوون و خالصی داشت.
شرایط خاصی بود! عجیب بود

اگر آلبوم هیستوری رو آقای X به عنوان اولین یا دومین آلبوم خودش منتشر می کرد، 10 برابر هیستوری مایکل جکسون، فروش می کرد!

Keep The Faith

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Nasim

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

07 می 2012 17:49 #24076 توسط Nasim
منظور منم همین بود . تریلر در نوع خودش تک بود بسته به زمانش . شاید حالا نمیتونست اونقدر موفق باشه .
اما مثلا زمان انتشار هیستوری 1000 تا خواننده ریز و درشت مجبوب پاپ به وجود اومده بودن که طبیعیه آلبوم ها مثل اون زمان نفروشن !
اینم موافقم که اگر هیستوری رو کسی دیگه بیرون میداد موفق تر بود . اما انتظارات از مایکل عجیب بودن ! انگار باید ماهو به زمین میاورد !

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

09 می 2012 08:58 - 09 می 2012 09:01 #24106 توسط Nasim
خطرناک تر ، عصبانی تر



یکی دیگر از داستان هایی که مایکل علاقه به تعریف کردنش دارد .
باز هم همان داستان تکراری یک زن اغواگر و یک مرد اغواشده !
مایکل بارها این داستان را در اپیزودهای مختلف تعریف کرده است . چند نکته ئ مشترک درباره ئ این داستان ها وجود دارد .



1) مایکل همیشه زن اغواگر را مقصر می داند .
در Billie Jean مایکل می گوید او تنها دختری است که "ادعا" می کند مایکل پدر فرزند اوست .
در Dirty Diana او را دختری می داند که از مردان برای مقصود خود سوء استفاده می کند .
در Dangerous شخصیت او را مخلوطی از Diana و Billie Jean نشان می دهد ، مانند Billie Jean دروغگو و مانند Diana اغواگر . او به اندازه ای خطرناک است که زندگی مایکل را از هم می پاشد ، او را اغوا می کند و باعث می شود او از اصولش تخطی کند ، اما نه خطرناکتر .

2) مایکل ابتدا در مقابل همه آنها مقاومت می کند .
در مورد Billie Jean اصرار دارد که او کسی نیست که آن دختر ادعا می کند و این پسر فرزند او نیست ، مایکل فقط میخواسته برقصد !
به Diana می گوید که برخلاف مردان دیگر نمی تواند او را اغوا کند چرا که راه و روش او را میداند .
در Dangerous به او می گوید که برایش وقت ندارد و او هرگز در اندازه ای نیست که عشق مایکل باشد .

3) مایکل همیشه خود را قربانی می داند .
در Billie Jean خود را قربانی اغوا و فریب و دروغ یک زن می داند و به دیگران نیز توصیه می کند پیش از انجام کاری خوب درباره عواقب آن فکر کنند چرا که دروغ می تواند به حقیقت تبدیل شود.
در Dirty Diana خود را اسیر او می بیند و راه فراری برای خود نمی یابد به علاوه آنکه خیانتش نیز برملا می شود .
در Dangerous از این شکوه می کند که وقت و پولش را هدر داده است ، زندگی اش از هم پاشیده و تنها مانده است .

4) نقطه ئ اوج آهنگ ها جایی است که برملا می شود مایکل سرانجام اغوا شده و رجزخوانی او بی اثر مانده است .
در Billie Jean مایکل اغوا شده و به دعوت او برای رفتن به اتاقش تن می دهد .
در Dirty Diana نیز اسیر اغواگری و حیله گری او می شود .
در Dangerous خودخواسته اغوا شده و با آگاهی تن به خواسته ئ او می دهد .


اما در Blood On The Dance Floor این روند به هم می خورد و با یک روند جدید مواجهیم . سوزی این بار در نقش یک زن اغواگر نه تنها به دروغ و فریب و حیله نیازی ندارد ، بلکه اغواگر بودن او برای فریب کافی است . او خطرناک ترین بیلی جینی است که این بار با یک چاقوی پنهان در آستین به جایگاه رقص آمده !


1) این بار هم مایکل او را مقصر می داند ، اما خود را نیز بی گناه نمی داند . " Every hot man is out taking a chance " . این بار مردان خودشان به دنبال او هستند پس گناهشان کمتر نه که شاید بیشتر هم باشد .
2) این بار مقاومتی از جانب مایکل صورت نمی گیرد . در تمام ترانه هیچ بندی مبنی بر مقاومت یا تصمیم بر آن نیست . مایکل این بار کاملا تسلیم است .
3) این بار هم خود را قربانی می داند اما یک قربانی آگاه . او با آگاهی از آنکه می داند "نابودی" انتظارش را می کشد به این بازی تن می دهد .
4) نقطه ئ اوج آهنگ این بار جا به شده و جایی است که مایکل به آگاهی خود از این نابودی اذعان می کند و با اینحال پذیرای آن می شود .


این بار فریب سوزی نه برای رسیدن به لذت و نه شهرت و پول است . این بار رقص برایش حیله ای است برای به دام انداختن قربانی خود .
این بار خبری از نجواهای عاشقانه و وعده های شیرین نیز نیست ، چون صحبت از عشق و علاقه نیست ...
سوزی خالی از هر گونه احساسی است ، او برای خرج کردن احساس نیامده !
سوزی برای کشتن به زمین رقص آمده ، اما افسوس که چشم ها همه به روی حقیقت بسته است و شهوت چشم ها را کور کرده است . کسی نمی بیند سوزی " دوست " نیست ، همه ئ رفتارش ریاکارانه است . تنها هدفش از این رابطه نزدیک شدن به قربانی برای خنجر زدن به اوست .



آهنگ Blood On The Dance Floor بی شک آهنگی پیچیده است و نکته ای که به پیچیدگی آن میفزاید این است که این آهنگ به دوران دنجروس تعلق دارد نه هیستوری !

روند ساخت این آهنگ پیشتر آورده شد ؛ به هر حال این آهنگ از آلبوم Dangerous کنار گذاشته شد . اما من فرضیه ئ دیگری دارم . مایکل می توانست این آهنگ را در این آلبوم رمیکس نیز ارائه ندهد . همانطور که فضای آلبوم HIStory به گونه ای نبود که برای این نوع آهنگ مناسب باشد . مایکل در Blood On The Dance Floor نیز فضای HIStory را ادامه داد . این را با نگاهی اجمالی به آهنگ های این آلبوم می توان فهمید . همه ئ 4 آهنگ دیگر با حال و هوای HIStory هستند . با این حال سخت است که باور کنم مایکل در میانه ئ این آهنگ ها و این اهداف آهنگ رقصی چون Blood On The Dance Floor را شماره 1 آلبوم کند و نام آلبوم را نیز از آن بگیرد .
بسیاری عقیده دارند سوزی در این آهنگ نماد ایدز است همانطور که منتقد نیویورک تایمز برای نخستین بار مطرح کرد . این فرضیه به هیچ وجه منتفی نیست با توجه به اهمیتی که مایکل به معضلات جهانی می داد و خودش نیز با این بیماری درگیری داشت . پس این فرضیه هنوز هم منتفی نیست .

یکی دیگر از فرضیه ها می گوید که منظور مایکل هر چیز "هوس آمیز نابودگر"ی است . که می تواند ایدز باشد یا کشته شدن به دست یک زن ، یا حتی مواد مخدر و ... در واقع چیزی که در ظاهر لذت آور است و همین لذت باعث می شود از آن غافل شد و به راحتی در دام آن نابود شد ... با توجه به اینکه مایکل خود نیز با این مسائل دست و پنجه نرم می کرد بعید نیست منظورش همین باشد . من خودم بیشتر به این نظریه تمایل دارم .

اما نظریه ئ دیگری هم که وجود دارد این است که بیشترین مقصود مایکل " روابط جنسی " است . مفهوم رابطه جنسی کاملا در آهنگ روشن است اما تعمیم دادن آن به تمام ترانه را من نمی توانم نظر قطعی درباره اش داشته باشم . درست که این آهنگ می تواند ترجمه های مختلفی داشته باشد و می توان برداشت های متفاوتی از بندهای آن داشت . مایکل ایهامی در ترانه قرار داده و شاید همان ایهام هم کافی باشد اگر منظور درونی خود مایکل همین بوده .
در آلبوم Dangerous مایکل نخستین بار خیلی واضح درباره روابط زن و مرد حرف زد . در بسیاری از آهنگ های آن . و این عجیب نیست اگر منظور مایکل در زمان نوشتن این ترانه صرفا همین بوده باشد اما بعد از 7 سال چطور ؟ روند آهنگ های HIStory نشان می دهد مایکل به دنبال همچنین آهنگی برای این آلبوم نبود ، روندی که در میکس آن نیز ادامه یافت .

مایکل این اهنگ را دارای شرایطی می دانسته که بتواند با آن منظور خود را بیان کند . بنابراین به این دلیل که مایکل این آهنگ را در دوران HIStory بیرون داد ، باید به دنبال دلیلی برای HIStory سازی این آهنگ گشت .

دوران رقص بازنگشته و بازنخواهد گشت .

مایکل در حال قربانی شدن است ، مایکل خنجر-های-ی در پشت خود می بیند .

سنت شکنی مایکل در برخورد با مسائل جنسی ، وجود خون ، حضور شهوت و خشونت در کنار یک دیگر ، لحن شهوت آمیز صدای مایکل و ریتم کوبنده و محکم آهنگ انعکاسی از خشم و عصبانیتی است که هنوز در مایکل وجود دارد و انتشار آلبوم HIStory نتوانست از عصبانیت او بکاهد . مایکل هنوز عصبانی است و عصبانیت خود را در این آینه نشان می دهد . این موضوع نمودهای تصویری بسیاری دارد که در جای خود به آن می پردازیم .

اما مهمترین نکته تصویری می تواند چهره ئ عصبانی و جدی مایکل باشد .

کسانی با نزدیک شدن به مایکل ، به او خیانت کرده اند . مایکل حالا می داند که آنها تنها در ظاهر مانند یک دوست رفتار می کرده اند و تنها قصد سوء استفاده داشته اند . روی صحبت مایکل این بار هم می تواند با مخاطبان همیشگی اش - به ویژه ئ مخاطبان خاص HIStory - باشد و هم می تواند صنعت موسیقی را پوشش دهد ، کسانی که در همه حال در حال از پشت خنجر زدن به او هستند . با بلایی که بر سر آلبوم HIStory آوردند مایکل سخت تلاش می کرد ثابت کند هنوز هم بر فراز این صنعت ایستاده است و هنوز می تواند چیزهای جدیدی ارائه کند تا همه مبهوت بمانند . و همچنین بسیاری از اطرافیان و به ظاهر دوستان او که همه از سال 93 او را رها کردند .

مایکل از آلبوم HIstory بارها تلاش می کند به مردم نشان دهد که در حال دست و پنجه نرم کردن با چه اتفاقات و فشارهایی است و تلاش می کند نشان دهد " در حال مردن " است . بهترین نمود این موضوع در همین آلبوم نشان داده می شود . اما باز هم مانند همیشه به نظر همه تنها یک نمایش سرگرم کننده رسید .

خونی که روی زمین رقص است ، خون مایکل است . زمینی که مایکل برای 30 سال بی وقفه روی آن در حال رقصیدن بود .

پس از اتفاقی که در 93 برای مایکل رخ داد ، به نظر می رسید برای زنده ماندن و نفس کشیدن هم سخت در تلاش است . اما او به موسیقی بازگشت و با وجود درد شدیدی که در روح و بدنش داشت به سختی روی آلبوم هایش کار کرد و به واقع خون آلود ، روح و قلبش را برای موسیقی اش گذاشت تا این دو آلبوم را منتشر کند .




« اگر در دانه های نازک لفظم
و یا در خوشه های روشن شعرم
شراب و شهد ، می بینید ، غیر از اشک و خونم نیست
کجا شهد است ، این اشک است ، این خون است

مرا هر لفظ ، فریادی است کز دل می کشم بیرون
مرا هر شهر دریایی است ،
دریایی است لبریز از شراب و خون
کجا شهد است این اشکی که در هر دانه ئ لفظ است ؟
کجا شهد است این خونی که در هر خوشه ئ شعر است ؟
چنین آسان می فشارید بر هر دانه لب ها را و بر هر خوشه دندان را

مرا این کاسه ئ خون است ...
مرا این ساغر اشک است ...
چنین آسان مگیریدش
چنین آسان منوشیدش ... »

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, مایکلا, شايان, ++ sama, Jasmine Jackson-mjforever, e r o s, Mohsen.srn, NicoleL2, mahan, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

13 می 2012 14:58 - 13 می 2012 15:11 #24266 توسط شايان
خب لازم شد کمی درباره ساخت موسیقی این آهنگ صحبت کنم...در این آهنگ از سازهای زیادی استفاده شده است که از مهم ترین آن ها میشه به دامز پرکاشن گیتار الکرتیک و بیس کیبورد سینتی سایزر و حتی از صداهای طبیعی مانند کلپ یا دست زدن..زمینه و فضاهای آهنگ با استفاده از کیبورد و سینتی سایزر زده شده است و مایکل بر روی فضاهای ساخته شده بر روی این ریتم میخواند.اما نباید به هیچ وجه از نقش خیره کننده گیتار بیس در این آهنگ بگذریم....حذف گیتار بیس از این آهنگ مساوی است با از بین رفتن ریتم رقص آور آهنگ....زدن این آهنگ واقعا لذت فوق العاده ای داره و گیتار بیس در ورس ها و بعد از کروس ها نقش کلیدی دارند یکی از بهترین استفاده ها گیتار بیس در کارهای مایکل که در خود آهنگ از تکنیک پنجه نوازی استفاده شده است و در کروس از پاپینگ و اسلپ.. اما ویدیو در You tube دیدم که اگر شما هم ببینید مثل من شگفت زده میشید!!!از تمام دوستان خواهش میکنم چند دقیقه وقت بذارن و این ویدیوی شگفت آور رو ببینن!!!این ویدیو توسط یکی از هواداران مایکل ساخته شده که در ابتکاری جالب خودش چندین بار با لباس های مختلف و ظاهر مختلف تماتمی سازهای این آهنگ و حتی خوندن جز درامز این آهنگ رو با گیتار بیس زده البته او بیشتر از تکنیک های اسلپ و پاپینگ استفاده میکنه اما در خود آهنگ ترکیبی از پنجه نوازی و اسلپینگ است...بعد از چند باز ضبط کردن او را در حین زدن آهنگ و ریتم های مختلف به طور همزمان در کنار خودش در حالت های مختلف میبینیم...دیدن این ویدیو خالی از لطف نیست....

www.youtube.com/watch?v=5gH8Jrw3cY4

:mj7: :mjj:

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, ++ sama, Jasmine Jackson-mjforever, e r o s, Nasim, NicoleL2, mahan, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: Nasim

Please publish modules in offcanvas position.