× به گفتگوی مایکلی خوش آمدید

زمان سرانجام فرا رسید
برای یک گردهمایی
برای آشنایی بیشتر
و برای ارزش نهادن به میراث مایکل جکسون

سؤال دادنامه‌ی اینترنتی را امضا کنید: درخواست از تلویزیون من‌ و تو برای ساخت برنامه‌ در مورد مایکل جکسون

09 سپتامبر 2013 10:47 - 09 سپتامبر 2013 10:54 #32917 توسط Elnaz
امضای دادنامه: https://tinyurl.com/oayz94m

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.


گرچه مایکل جکسون همواره از تاثیرگذارترین و نیکوکارترین افراد این کره‌ی خاکی بوده است، اما همیشه دستاوردهایش توسط رسانه‌های خارجی پشت جنجال‌ها و دروغ‌ها پنهان شده است. حتی با هنرمندانی که براستی اعتیاد یا بی‌بندوباری‌های اخلاقی داشته‌اند، همواره با احترام برخورد می‌شود، اما وقتی صحبت از مایکل جکسون باشد؛ بحث اصلی رنگ پوست، اتهامات دروغین، جراحی پلاستیک، مسائل شخصی و غیره است. این بحث‌ها باعث شده که این هنرمند ارزشمند همچنان ناشناخته باقی بماند. وقتی صحبت از مایکل جکسون در رسانه‌ها باشد، هیچکس حرفی از بخشیدن درآمد سه تور جهانی به خیریه‌ها نمی‌زند، هیچکس از فداکاری‌ها و خدمات او برای کودکان جهان قدردانی نمی‌کند. مایکل جکسون یکی از حامیان قربانیان جنگ بوسنی بود اما هیچکس نمی‌گوید که کمک‌های او جان چند هزار انسان بیگناه را نجات داد. مایکل برای کودکان فقیر، فرصت تحصیل و آموزش فراهم کرد، او در درمان کودکان سرطانی بسیاری کمک رساند و همواره از پروژه‌های تحقیقاتی برای مبارزه با ایدز حمایت کرد. او در مزرعه‌ی نورلند خود میزبان کودکان فقیر، بیمار و معلول بود و این عده می‌توانستند به رایگان از تماشای باغ وحش نورلند لذت ببرند، در شهربازی آن به تفریح بپردازند و در سالن سینمای آن به تماشای فیلم بنشینند. متاسفانه رسانه‌های خارجی بنا به پاره‌ای دلایل که شاید نفرت، حسادت و غیره باشد؛ همواره شخصیت بزرگ مایکل جکسون را تا حد مردی با مشکلات روحی و روانی، یک عجیب الخلقه، یک جنایتکار و در بهترین حالت یک فرد بیسواد و ساده لوح، پایین می‌آورند. اما ما حقیقت مایکل جکسون را می‌دانیم، او فراوان مطالعه می‌کرد، شم تجاری خوبی داشت، انسانی بسیار محترم و متواضع بود، هوش سرشاری داشت و قلب‌اش برای جامعه می‌تپید.

عزیزان در شبکه‌ تلویزیونی من و تو

ضمن سپاس از زحمات شما، نظر به اینکه این شبکه در ایران بسیار پرمخاطب است، ما هواداران مایکل جکسون از شما تقاضا داریم که یک ویژه برنامه‌ی پربار و پرمحتوا در مورد مایکل جکسون تهیه کنید. این شبکه در برنامه‌های مختلف خود از هنرمندان بسیاری تجلیل به عمل آورده اما هرگز حق مطلب را در مورد مایکل جکسون؛ پادشاه موسیقی پاپ، بهترین صحنه‌گردان تاریخ، بهترین رقصنده، پرفروش‌ترین موسیقیدان، موفق‌ترین هنرمند در عرصه‌ی برنامه‌سازی و خیرترین هنرمند دوران، بیان نکرده است.

این شبکه در دو سال اخیر یک ویژه برنامه‌ در روز تولد مایکل جکسون به پخش گذاشت. در این برنامه تعدادی از آهنگ‌های مایکل به نمایش درآمد و فرصت آشنایی با برخی اثار این هنرمند برای مخاطبان عام فراهم شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

اما کمبودها و کاستی‌های بسیاری نیز حس میشد و بنابراین نقدهای بسیاری بر این برنامه وارد است.

این برنامه مروری بسیار سطحی بر دستاوردهای مایکل جکسون داشت و به هیچ وجه نمایانگر انسانیت، استعداد، تاثیر و هنر مایکل در نزد مخاطب عام نبود.

در این برنامه یک سری اطلاعات کلی در مورد هنرمند داده شد که لزوما اطلاعات مهم و جذابی نبودند. برای مثال شمار فروش هر تک‌آهنگ برای مخاطب عام بی‌معناست و صرفا مخاطب خاص را هدف می‌گیرد که آنها نیز خود از این امور آگاه هستند، پس چه بهتر که به جای این اطلاعات غیرضروری و خسته کننده برای مخاطب عام، این حقیقت گفته میشد که مایکل پرفروش‍ترین هنرمند تاریخ یا دست کم یکی از سه هنرمند پرفروش تاریخ بوده است. در سال ۲۰۰۶ مایکل به عنوان موفق‎ترین هنرمند تمام دوران از رکوردهای جهانی گینس دیپلم افتخار گرفت و نام‌اش در کتاب رکوردها ثبت شد. ملاک این گزینش، شمار فروش آلبوم‌های تکی هنرمند بود که تا آن زمان برابر با ۷۵۰ میلیون نسخه اعلام گردید و تازه فروش آلبوم‌های او با گروه جکسون‌فایو و جکسونز محاسبه نشده بود. در پایان سال ۲۰۱۱ اعلام شد که فروش آلبوم‌های او از مرز یک میلیارد نسخه گذشته است. منابع، فروش کل آلبوم‌های گروه بیتلز (۲۷ آلبوم استودیویی و دیگر آثار) و الویس (۲۲ آلبوم استودیویی و دیگر آثار) را یک میلیارد اعلام می‌کنند و مایکل با ۱۰ آلبوم استودیویی (به اضافه‌ی آثار دیگر) به همین شمار فروش دست یافته است و به همین دلیل موفق‌ترین هنرمند تاریخ است.

همچنین برخی اطلاعات دیگر از جمله مدت زمان هر کلیپ، می‌توانست جای خود را به دانستنی‌های جالب توجهی بدهد.

مایکل جکسون طی پنج دهه زندگی، عناوین هنرمند دهه، هنرمند نسل، هنرمند قرن و هنرمند هزاره را بدست آورد. او از معدود هنرمندانی است که دو ستاره در خیابان شهرت هالیوود دارد و دو بار به عضویت تالار مشاهیر راک‌اندرول درآمده است. او تنها رقصنده از دنیای موسیقی پاپ و راک است که به عضویت تالار مشاهیر رقص پذیرفته شده است. مایکل جکسون مشهورترین هنرمند تاریخ دنیا بوده است. طبق یک نظرسنجی در سال ۱۹۹۷، تعداد ۹۵٪ از افراد کره‌ی خاکی می‌دانستند که مایکل جکسون کیست. وی رکورددار بیشترین جوایز و نامزدی جوایز و نیز رکورددار بیشترین تعداد رکورد ثبت شده در میان هنرمندان است. مایکل ساخت بیشتر آهنگ‌هایش را خود برعهده داشت و در آلبوم هیستوری؛ کیبورد، گیتار، درام و پرکاشن نواخت. اما در این برنامه جای خالی این اطلاعات جالب به شدت احساس می‌شد. این حقایق کمتر گفته شده در مورد مایکل می‌توانست برای بینندگان عام بسیار جذابتر از باقی مسائل گفته شده نظیر نام بردن از همکاران او که برای فارسی زبانان ناشناخته‌اند، باشد.

مایکل جکسون همواره دستی در کار خیر داشت. رکورد خیرترین هنرمند در کتاب گینس به نام او ثبت شده است. او خیرترین عضو بنیاد تحقیقات ایدز تی‌جی مارتل بود و به عنوان تقدیر از کمک‌هایش به کالج رنگین پوستان آمریکا، نشان افتخاری دکترا دریافت کرده بود. تاسیس بخش ویژه‌ی سوانح سوختگی در بیمارستان براتمن تنها یکی از خدمات ارزنده‌ی اوست. وی این بخش را با پولی که پپسی به عنوان خسارت آتش سوزی به وی پرداخت کرده بود، ساخت؛ اما در برنامه‌ تنها به آتش گرفتن مایکل اشاره شد و حرفی از کار خداپسندانه‌ی او به میان نیامد در حالیکه این اطلاعات برای معرفی روحیات و درونیات یک هنرمند به مخاطب بسیار مفید خواهد بود. مایکل همچنین درآمد سه تور جهانی خود را به امور نیکوکارانه اختصاص داد، برای نمونه کل درآمد تور دنجروس صرف کمک به خیریه‌ها و راه اندازی بنیاد خیریه‌ی مایکل جکسون، Heal The World گردید. این بنیاد خیریه یکی از حامیان قربانیان جنگ بوسنی بود.

در این برنامه دوران کودکی پر از شگفتی مایکل، شوی موتان۲۵ و نخستین اجرای مونواک، شوی بزرگ سوپربال که بهترین و پربیننده‌ترین در تاریخ این جام است، پروژه‌ی We Are The World برای کمک به گرسنگان آفریقا، بازی تحسین برانگیز او در فیلم WIZ و برنده شدن هشت گرمی در یک شب که رکورد هرگز شکسته نشده‌ی مایکل است؛ مطرح نشد. همچنین اطلاعاتی در مورد لوح تقدیر اهدا شده به مایکل توسط رئیس جمهور وقت، رونالد ریگان داده نشد. فیلم‌های کوتاه مهم بسیاری از مایکل همچون سیاه یا سفید (Black Or White) که پربیننده‌ترین کلیپ تلویزیونی و بسیار پیشرفته بود یا مونواکر (Moonwalker) و ارواح (Ghosts) که در جشنواره‌ی کن به نمایش درآمد، نادیده گرفته شد و یادی از سه تور عظیم مایکل به دور دنیا و استادیوم‌های مالامال از جمعیت به میان نیامد. همچنین فیلم کوتاه تریلر تنها موزیک ویدیویی است که در کنار برترین آثار سینمایی ایالات متحده به عنوان گنجینه‌ی ملی به ثبت رسیده است اما در برنامه اشاره‌ای بدان نشد.

در این برنامه اشتباهاتی نیز دیده میشد.

در یکی از بخش‌های برنامه به اشتباه گفته شد که درآمد سالانه‌ی مایکل پنج میلیارد دلار بوده است! آیا براستی چنین درآمدی اصلا قابل تصور است؟

همچنین گفته شد که مایکل تا ویدیوی اسموت کریمینال چهار بار جراحی بینی داشت. اما مایکل در کتاب زندگی نامه‌اش، مونواک، که در سال ۱۹۸۸ به بازار آمد، گفت آزادانه می‌پذیرد که دو بار جراحی زیبایی بینی داشته است.

شمار فروش آلبوم تریلر هشتاد میلیون اعلام شد که بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه صحیح است. تریلر، پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی تاریخ است.

همچنین در ویدیوی اسموت کریمینال برای انجام حرکت معروف "تکیه ضد جاذبه ۴۵ درجه" از طناب استفاده شد و با استفاده از جلوه‌های ویژه، طناب‌ها از ویدیو حذف گردید و کفش‌ها پس از آن برای اجرای صحنه طراحی شد زیرا امکان استفاده از طناب روی صحنه وجود نداشت.

نقل قول از سوپرمدل ایمان در مورد بوسه‌ی مایکل و او در کلیپ Remember The Time یکی دیگر از اشتباهات است. ایمان در سال ۱۹۹۳ در مصاحبه با اپرا وینفری گفت که مایکل خوب می‌بوسید اما او در سال ۲۰۱۰ پس از فوت مایکل در گفتگو با بی‌ای‌تی گفت که آنها به زحمت حتی لبان یکدیگر را لمس کرده بودند که این نکته در ویدیو نیز مشخص است.

تاتیانا تامبزن که در ویدیوی The Way You Make Me Feel با مایکل همبازی بود، معشوقه‌ی هنرمند نبود بلکه عاشق مایکل بود و به خاطر بوسیدن وی روی صحنه از تور بد اخراج شد.

در آهنگ Scream از اتهامات جنسی علیه مایکل گفته شد اما بیان نگردید که او در سال ۲۰۰۵ از تمامی اتهامات تبرئه شد. شش ماه پس از فوت مایکل در سال ۲۰۰۹، اف‌بی‌آی پرونده‌هایی که از وی در اختیار داشت را بر روی وب سایت منتشر کرد. این اسناد نشان می‌داد که این سازمان هیچ مدرکی علیه مایکل پیدا نکرده بود. سازمان دولتی حمایت از کودک و خانواده‌ی ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۱ گفت که پس از بیش از یک دهه تحقیق در مورد مایکل، او را بیگناه می‌داند و مدرکی عیله او نیافته است.

همچنین در همین بخش گفته شد که آهنگ توسط دو تن از برادران مایکل با نام‌های Jam و Terry نوشته شد. نخست آنکه این افراد جیمز هریس و تری لوئیس هستند و نسبت برادری با مایکل ندارند. دوم آنکه مایکل و جانت در این آهنگ به عنوان نویسنده و تهیه کننده همکاری داشتند.

برخلاف آنچه که در این برنامه گفته شد، ویدیوی زندان آهنگ They Don't Care About Us پس از نسخه‌ی برزیل آن ساخته شد زیرا مایکل از ویدیوی نخست که در برزیل فیلمبرداری شد راضی نبود.

تاثیر ویدیو کلیپ بیلی جین و دلیل مخالفت ام‌تی‌وی با پخش آن که یک موضوع نژاد پرستانه بود مطرح نشد و تنها بیان گردید که این شبکه تمایلی به نمایش این ویدیو نداشت. این ویدیو نخستین کلیپ از سیاهپوستان در این شبکه بود و مایکل راه را برای دیگر هنرمندان سیاهپوست هموار نمود و سد نژادی این شبکه را در هم شکست.

یکی دیگر از ضعف های برنامه، آشنا نبودن تهیه کنندگان به زبان فارسی بود که این امر در نگارش جمله‌ها کاملا مشخص بود. برای مثال جمله‌بندی‌های نادرست و یا استفاده از نام‌ها و عبارت‌های انگلیسی به جای فارسی، در صورتیکه برنامه برای فارسی زبانان تهیه شده بود.

شبکه همچنین گهگاه در برنامه های دیگر نیز اطلاعات نادرستی در مورد این شخصیت منحصر بفرد به مخاطبان‌اش ارائه داده است. برای نمونه در مستند الیزابت تیلور که در برنامه‌ی بیوگرافی پخش گردید، گفته شد که مایکل جکسون مبتلا به ایدز بود، در حالیکه چنین نبود. در یکی از برنامه‌های من و تو پلاس از این شبکه، مجریان اعلام کردند که عامل مرگ مایکل جکسون اعتیاد بوده است که این نیز صحت ندارد، مایکل به قتل رسید و پزشک‌اش به زندان افتاد. و یا گفته شد که مایکل در سال ۲۰۰۳ در جام سوپربال اجرای برنامه داشت که سال ۱۹۹۳ صحیح می‌باشد. همچنین در برخی از دیگر برنامه‌‌های من و تو پلاس، جراحی‌های پلاستیک مایکل جکسون توسط مجریان برنامه به سخره گرفته شد و یا توسط روانشناس برنامه به عنوان نمونه برای بینندگان ذکر گردید. چنین روشی اخلاقی نمی‌باشد چرا که ما درک و فهم دقیقی از زندگی خصوصی و مصائب شخصی و مسائل پزشکی و درمانی افراد نداریم و نمی‌توانیم این نکته‌ها را به عنوان نمونه برای عبرت بینندگان ذکر کنیم و ادعا نماییم که یک فرد بنا به این دلیل شخصی دست به چنین اقدامی زده بود. این تنها برداشت شخص گوینده است و نباید به عنوان حقیقتی در مورد فرد مورد نظر از تلویزیون و آن هم توسط یک روانشناس به نمایش درآید.

می‌دانیم که تلویزیون من و تو از شان هنری و انسانی مایکل جکسون آگاه است و اگر نه، در زادروزش یاد او را گرامی نمی‌داشت. اما از این شبکه تقاضا داریم با ساخت یک برنامه‌ی دقیق و پرمحتوا بر پایه‌ی مطالعات و تحقیقات دقیق، به ما در شناساندن حقیقت مایکل جکسون به مردم ایران که همواره با اطلاعات نادرست بمباران خبری شده‌اند، یاری بیشتری برساند.

با سپاس

خانواده‌ی هواداران مایکل جکسون در ایران

منبع: eMJey.com

"Be Like Michael Jackson, "Be Mike-like
bemikelike.wordpress.com
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Farnaz, مایکلا, farzam, FeanoR, ImaN, kingmichael, Michaellover, mahsa, Beautiful Girl, Reza, termeh, scream

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

09 سپتامبر 2013 13:47 #32920 توسط bahareh
من یه پیشنهاد خوب دارم بجا اینکه از من و تو درخواست کنیم بیاین از صدا و سیما خودمون درخواست کنیم =))


بهترین مستند شبکه ها فارسی مال تی و ی پرشیاد بود فکر کنم روز فوت مایکل یا یه روز بعدش گذاشت اون خیلی به خوبی درباره مایکل گفت البته مستند نبود معرفی چهره ها بود همراه با کلیپ و موزیک و ...

درباره این حمایت مایکل از قربانیان جنگ بوسنی میخوام بیشتر بدونم :-/
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Beautiful Girl, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

09 سپتامبر 2013 15:04 #32928 توسط Beautiful Girl
ممنون ولی به نظرمن فایده ای نداره..پارسال هم یه سری ایرادات گفتن ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ %-(
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 05:10 - 10 سپتامبر 2013 05:12 #32938 توسط Elnaz

bahareh نوشته: درباره این حمایت مایکل از قربانیان جنگ بوسنی میخوام بیشتر بدونم :-/


برای قربانیان جنگ تجهیزات درمانی دارو پوشاک فرستاد

aSiPoOlIkA_N نوشته: ممنون ولی به نظرمن فایده ای نداره.


با این حمایتی که شما فنها میکنین قطعا فایده‌ای نداره!

"Be Like Michael Jackson, "Be Mike-like
bemikelike.wordpress.com
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Michaellover, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 07:12 - 10 سپتامبر 2013 07:16 #32940 توسط Beautiful Girl
ببخشین النازجان منظورت درباره حمایتی که شما فنها می کنین دقیقا کیا هستن؟ :-?
مگه ما چطور حمایت می کنین که اینطوری می گین آخه؟؟ :-SS
والا من مث شمامدت زیادی نیست که طرفدار مایکل شدم ولی تو این مدت همیشه تو نظرسنجی ها به مایکل رای می دادم هرجا دیدم مطلب اشتباهی گذاشته شده سعی می کردم با منطق طرف متقاعد کنم
آخه چرا فک می کنین ماکه جدیدیم حمایت نمی کنیم وفقط شماها که قدیمی هستین اهمیت میدین؟ :(
مگه من گفتم که حمایت نمی کنم؟؟
اینجا فقط نظرم گفتم که اگر قرار بود من و تو حرف گوش کنه دیگه این اشتباه امسال هم تکرار نمی کرد میدونید اینطوری باعث میشه خیلی ها مایکل واقعی نشناسن وهمون بهتر که ویژه ای برنامه ای از مایکل ساخته نشه..
به هرحال اینو بدونید که ما طرفدارا همیشه تحت هر شرایطی بخاطر مایکل و شما پشتتون هستیم وتنهاتون نمی زاریم :mj10:

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 07:25 - 10 سپتامبر 2013 07:26 #32941 توسط ImaN

aSiPoOlIkA_N نوشته: ممنون ولی به نظرمن فایده ای نداره..پارسال هم یه سری ایرادات گفتن ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ %-(

دوست عزیز شما که عاشق مایکل هستین چرا این حرفو میزنین؟
طرفدار مایکل تو هر شرایطی باید پشتیبانش باشه ،در واقع معنی طرفدار یعنی همین!
یعنی پشتیبانی !

والا من مث شمامدت زیادی نیست که طرفدار مایکل شدم ولی تو این مدت همیشه تو نظرسنجی ها به مایکل رای می دادم هرجا دیدم مطلب اشتباهی گذاشته شده سعی می کردم با منطق طرف متقاعد کنم
آخه چرا فک می کنین ماکه جدیدیم حمایت نمی کنیم وفقط شماها که قدیمی هستین اهمیت میدین؟ :(

شما که جدید نیستین که میگین پارسال هم یه سری ایرادات گفتن و... ،پس معلومه که چند سال مایکلی هستین.
این طرفدارا هستن که فرد مورد علاقشونو به اوج میرسونن ،البته مایکل که واقعا فوق ستاره بود و هست و خواهد بود ،
سعی ما مایکلیها شناسوندن مایکل واقعی به همست و تحت هر شرایطی پشتیبانشیم.

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

♥ I Love You ♥

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 07:28 #32942 توسط Elnaz
نه عزیزم نمیخواستم ناراحتت کنم من منظورم قدیمی و جدید نبود منظورم شما نبودی
کلا یعنی عموما یعنی بیشتر افراد اهمیت نمیدن
حالا این فرم مشخص میکنه مایکل تو ایران چندتا هوادار فعال داره فکر کنم به 500 نرسه! در نتیجه کاری هم از دست ما برنمیاد که انجام بدیم.

"Be Like Michael Jackson, "Be Mike-like
bemikelike.wordpress.com
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Beautiful Girl, Reza

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 08:14 - 10 سپتامبر 2013 08:16 #32943 توسط Beautiful Girl

Imanliver نوشته:
شما که جدید نیستین که میگین پارسال هم یه سری ایرادات گفتن و... ،پس معلومه که چند سال مایکلی هستین.
این طرفدارا هستن که فرد مورد علاقشونو به اوج میرسونن ،البته مایکل که واقعا فوق ستاره بود و هست و خواهد بود ،
سعی ما مایکلیها شناسوندن مایکل واقعی به همست و تحت هر شرایطی پشتیبانشیم.

دوست عزیز من تازه طرفدار مایکل شدم و حقیقت گفتم اصن دلیلی نمی بینم که دروغ بگم.. :(
این که میگم یه سری ایرادات گفتن از حرفهای دوستان فهمیدم وگرنه من اون موقع ها که من وتو داشت ویژه برنامه مایکل نشون میداد تازه طرفداراش شده بودم وبجای اینکه خبرای جدیدش پیگیری کنم تازه داشتم درباره خود مایکل وزندگیش بیشتر تحقیق می کردم..ترجمه ترانه هاش در میاوردم..با اون سرعت داغون آرشیو مایکلی جمع می کردم ..درباره کارهای خیریش می خوندم.. وکلا هرچی که مربوط به مایکل میشدتا آذرماه همین پارسال که بالاخره تموم شد
با این حرف شما خیلی بهم برخورد نمی دونم چرا باکسایی که تازه میان اینجا اینطوری برخورد میشه و اتهام به دروغ گویی میکنن؟

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 08:37 #32944 توسط farzam
واقعا مگه چقدر طول ميكشه ؟؟؟ اصن هيچ فايده اي نداشته باشه مهم نيست
بايد به خاطر مايكل بريم و امضا كنيم...

She works so hard, just to make her way
For a man who just don’t appreciate

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 سپتامبر 2013 09:52 #32945 توسط Michaellover
من که امضا کردم.
دقیقا الآن چند نفر دیگه امضا کردن؟

"...Before You start Pointing Fingers Make Sure Your Hands Are Clean"
كاربر(ان) زير تشكر كردند: PATROMAS

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: مایکلا

Please publish modules in offcanvas position.