سؤال The Song: Unbreakable ( آهنگ : شکست ناپذیر )

10 می 2012 19:29 - 10 می 2012 19:31 #24159 توسط Nasim

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.







Unbreakable


نخستین آهنگ آلبوم Invincible

مدت زمان : 6.26'

ترانه و آهنگ : مایکل جکسون ، رادنی جرکینز ، فرد جرکینز سوم ، لا شاون دنیلز ، نورا پین ، رابرت اسمیت

بک ووکال : برندی

اجرای رپ : Notorious B.I.G



مایکل قصد داشت این آهنگ را به عنوان نخستین تک آهنگ آلبوم Invincible منتشر کند و فیلم کوتاه 20 دقیقه ای برای آن بسازد اما سونی با مخالفت آهنگ های دیگری را به عنوان تک آهنگ و ویدئو جایگزین کرد .



متاسفانه اطلاعات خیلی کمی از این آلبوم شاهکار موجوده .
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, شايان, e r o s, NicoleL2, شاپرک, Michaellover, mjfollower

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 می 2012 21:00 - 10 می 2012 21:06 #24161 توسط Hamid
اطلاعات که زیاده ، فقط باید ببینی پیش کدوم اشخاصه .
یعنی اطلاعات در مورد این آلبوم شاید تو ویکی پدیا و جاهای مرسوم دیگه کم باشه، اما نزد خیلی از فن های مایکل محفوظه.

این آهنگ یکی از آهنگ های ممتاز مایکل جکسونه،
متن آهنگ کاملا شخصیه،
احساس تکبر خاصی تو آهنگ در جریانه، مایکل جکسون در اوج افسردگی و بی انگیزه بودن در حرفه کاری به سر می بره اما این حس کاملا پشت ضرب های این آهنگ مخفی شدند و مایکل خودشو یک قهرمان در استدیو پیدا کرده.
انگار یهو فهمیده که اون کسی نیست جز مایکل جکسون! چیزی که قبل از اون خودش متوجه نبوده.
اما می دونه اون دوران تموم شده!
کل آهنگ هم همینو می گه، مایکل جکسون منزوی، داره در مورد مایکل جکسون اسطوره می خونه.
مایکل جکسونی که هیچ نیازی به بزرگنمایی نداشت این بار تا سر حدی از شکستن جلو رفته که خودش به ستوه اومده و از بزرگی و شکست ناپذیر بودن خودش میگه.
مایکل جکسون تنها مونده و فقط هواداراش در کنارش هستند، از رسانه ها و محبوبیت عمومی خبری نیست و این یعنی زنگ خطر! خطر به به و چه چه از سمت یه قشر مشخص و آغاز خود بینی.

اما من از درون معتقدم با تمام فریادی که مایکل داره تو این آهنگ می زنه که من مایکل جکسون هستم، باز هم حتی خودش 50 درصد از عظمت و بزرگی اسم خودش رو حس نکرده.

این آهنگ از نظر مفهومی بسیار شبیه آهنگ " Breaking News " هست، اما مسئله اینکه هر چی جلو تر رفتیم مایکل بیشتر در مورد خودش دچار تردید شد!
از هیستوری شروع کرد به نماد سازی از خودش، تو اینوینسیبل از قدرتش دفاع کرد و در آخر مستقیم از خودش خوند.

مایکل جکسون حقیقت رو بیان می کنه، هیچ کس نمی تونه منو لمس کنه، هیچ کس نمی تونه به من برسه، اما در پس این جملات واقعیتی وجود داره که دیگه حتی دست مایکل جکسون هم به مایکل جکسون نمی رسید! و این دقیقا یعنی به وجود اومدن این آهنگ!


میکس و تنظیم آهنگ به طرز وحشتناکی خوبه. اما یک حقیقت در مورد میکس صدای ووکال مایکل در طول این آلبوم وجود داره، اینکه میکس صدای مایکل خشک تر از همیشه ست و نرمی شو از دست داده، نظر شخصی من اینکه به آلبوم لطمه نزده و در و تخته با هم جور شدن اما به مایکل جکسون لطمه زده!
تو این آهنگ خبر زیادی از المان های قدیمی مایکلی نیست. یه انقلاب در راهه و جایگزین کردن مایکل هزاره سوم و قرن بیست و یکم با چیزی که قبل از این بود و دیگه دست نیافتنی به نظر می رسه.
مایکل تو آلبوم اینوینسیبل یکم زیادی تکنیکی شد و نت های دیگه ای از صداشو به نمایش گذاشت و این از بعد احساسی صداش کم کرد. مایکل جکسون یک مایکل جکسون الکتریکی شده! که کاور این آلبوم هم خودش نمایانگر نیمه جدید و الکتریکی و سال 2000 مایکله.

در مورد این آهنگ می شه به آهنگ زیبای Xscape هم اشاره کرد، به نظر ایده ریتم ها از یه نقطه اومده و در دل خودش اون آهنگ هم نهفته.

رپر این آهنگ عالیه! خیلی عالی تر از رپر های شماره یک اون سال و این باز هم یعنی قدرت نهفته مایکل جکسون در انتخاب و مدیریت.

از نظر من، بارزترین و مشخص ترین ویژگی آهنگ های این آلبوم، فاصله های بکار رفته تو این آلبوم هستند.
این امر باعث شده که قسمت های کر همه آهنگ ها عالی به نظر برسند.

آلبوم اینوینسبل رو من بزرگترین آلبوم ریمیکس مایکل جکسون نه از آهنگ ها بلکه از کاراکتر مایکل جکسون می دونم.
مایکل سعی کرد تمام دوره ی هنری خودشو به گونه ای جدید معرفی کنه.
پرایوسی و اسکریم ،
تریلر و تریتند
کرای و هیل د وورد
دونت واک ا وی و شیز آت آف مای لایف و خیلی های دیگه.
برای آهنگ های این آلبوم از حرفه قدیمی تر مایکل مثال زیاد هست.

خود ویدئوی You Rock My Wolrd روی هم ریخته شده ی چندین و جند ویدئوی مایکل جکسونه.


این آهنگ ارزش اینو داره که بیشنی و همین طور در موردش بنوسی، قوی بودنش از حس ادراک موسیقیایی عوام و خیلی از ما ها بیشتره و باعث دوگانگی افراد تو این آلبوم و این آهنگ میشه!

این آهنگ به طرز عجیبی جدید می مونه و کهنه نمی شه و انقدر روش کار شده که اگر بار 1001 ام با دقت گوشش کنید صداهای جدید کشف می کنید!

متاسفانه مایکل با تمام فریادش خودش نمی دونه که چقدر تو این آهنگ خوبه! نمی دونه که بیشتر از 10 سال بعد که زنده نیست و این آهنگ تو تک تک سلول های مجرای شنوایی طرفدارهای اینوینسیبل نفوذ میکنه.

و باعث زمزمه یک فن قدیمی میشه که می گه :
تو واقعا شکست ناپذیری، نیازی به دفاع نیست.
:mjj:

Keep The Faith

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, farzam, e r o s, Nasim, FeanoR, NicoleL2, kingmichael, شاپرک, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 می 2012 23:11 - 10 می 2012 23:15 #24170 توسط شايان
مطالبی که نوشتی جمید جان خیلی مفید و آموزنده بود ممنونم اما درمورد یکی از مطالبی که نوشتی لازم میدونم یک نکته رو حتما بگم...

صدای رپی که دراین آهنگ استفاده شده است مربوط به The Notorious B.I.G. است که در سال 1997 کشته شد!!البته او در سال 1994 در آهنگ This Time Around نیز با مایکل همکاری داشت.

این صدا از آهنگ You Can't Stop the Reign از رپر Shaquille O'Neal. برداشته شده است که خود Shaquille O'Neal هم این صدا رو از یکی از آهنگ های B.I.G برداشته است!!!





The Notorious B.I.G
از بزرگترین پدیده های رپ دهه 90 است که ظهور او با ظهور رپ هایی مانند 2pac همراه بودکه منجر به جنگ های گنگستری بین باند های آن ها می شد.تا جایی که در سال 1996 هواردان The Notorious B.I.Gترتیب 2pac را با تیراندازی دادند...البته هواداران 2pac از خجالتشون بعدا در اومدند و ترتیب این آقا رو در سال 1997 دادند!!!جز خوندن این ها هنرهای دیگه ای هم داشتند که از جمله سر به نیس کردن رقیب هاشون بود!!!بعد از این درگیری ها در میان رپر ها جریان شرق و غرب ایجاد شد. :mj7: :mjj:

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, farzam, e r o s, Nasim, NicoleL2, شاپرک, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 می 2012 23:32 #24171 توسط شايان
مایکل پس از آلبوم Blood On The Dance Floor و در آغاز سال قرن جدید با موسیقی جدید بازگشت.بر خلاف گذشته که مایکل به شدت موسیقی اعتراضی رو در پیش گرفته بود ایندفعه نوع این اعتراض عوض شده بود و حتی میشه مایکل و شعرهاش در این آلبوم رو به یک نصیحت پدرانه تشبیه کرد.بله مایکل دیگر پدر شده بود...او در این آلبوم به مهربانی یک پدر و نگران فرزندانش بود...مایکل از تلفیق موسیقی پرهیجان الهام گرفتهاز موسیقی راک و پاپ راک فاصله گرفته بود و بیشتر شاهد حضور ارکان موسیقی کلاسیک در این آلبوم و کارهایش بودیم آغاز این آلبوم با این آهنگ زیبا همراه بود...مایکل ایندفعه به سراغ موسیقی Hip Hop و R&B آمده بود.سبک هایی که در چندین آلبوم آخر مایکل آنچنان فعال نبودندآغاز آلبوم با یک آهنگ پاپ آراد بی نشان دهنده یک آغاز متفاوت نسبت به سایر آلبوم های مایکل بود.همانند تیزر آلبوم هیستوری که مایکل خود و هنرش را می ستود و آن را بزرگ نشان داد(همینطور هم هست) در این آهنگ هم به آن روند ادامه داد.کروس زیبا و تاثیر گذار بسیار زیبایی در اینکار وجود داشت که خبر از سبکی متفاوت دراین آلبوم داشت.همخوانی های متفاوت مایکل در گروس این آهنگ و استفاده از ارکان آر اند بی از این آلبوم اثری ساخت کهشکل دهنده جریانی جدید و پایدار در موسیقی پاپ و آر اند بی بود.

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: farzam, e r o s, Nasim, NicoleL2, شاپرک, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

12 می 2012 04:57 - 12 می 2012 05:03 #24223 توسط Nasim
تو بیشتر موارد باهات موافقم حمید ، یعنی نمی تونم هم موافق نباشم . اشاره ای که به آلبوم رمیکس کردی عالی بود . مایکل میخواست قبل از رفتن همچنین شاهکاری رو برای دنیا باقی بذاره . این آخرین آلبوم رو . Invincible تمامش یک حسرته بی پایانه ...

بخاطر اطلاعات "رپ" ممنون شایان جان .

درسته ، قسمت رپ این آهنگ مال آهنگ دیگری بوده که به پیشنهاد رادنی جرکینز ، یکی از تهیه کنندگان روی آهنگ گذاشته میشه و چیز خوبی از آب در میاد و مایکل راضی میشه .
عجیبه که محتوای قسمت رپ اینقدر زیاد روی آهنگ نشسته . انگار واقعا برای همین آهنگ نوشته شده .
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, e r o s, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

12 می 2012 14:16 #24235 توسط Jasmine Jackson-mjforever
من خیلی این اهنگ رو دوست دارم. به نظرم این اهنگ و Threatened و Invincible سه اهنگ برتر این البوم هستن. هم از نظر نواوری ها. متفاوت بودن ریتم ها و سبک منحصر به فردشون. توی این اهنگ مثل 2 تا اهنگ دیگه از افکت های خاص صوتی استفاده شده که همونطور که حمید گفت جذابیت اهنگ رو خیلی بالاتر میبره و تکراری بودنش رو از بین میبره.
متن این اهنگ هم خیلی زیباست و مایکل توی این اهنگ خودش رو خیلی قوی و غیرقابل شکست نشون میده.
رپ نقش خیلی زیادی توی اهنگ های این البوم به خصوص این اهنگ داره. خیلی از مفهوم هایی که مایکل سعی داشت در این اهنگ برسونه رو با رپ خیلی قوی گفت.
جالب اینجاست که مایکل هرگز نمیخواست از سبک های جدیدی که اواخر دهه ی 90 به وجود اومدن جا بمونه. رپ در اون زمان پیشرفت خوبی داشته. همچنین سبک هایی مثل هیپ هاپ و پاپ هم دچار تحول شدن و اهنگ های اواخر 90 و اوایل 2001 معمولا شبیه به اهنگ های قدیمی تر نبودن. و دقیقا این سیر تکامل و نواوری رو میشه توی اهنگ های مایکل و البوم Invincible دید. مایکل هم این نواوری ها رو در این البوم تا سطح زیادی توسعه داد و شاهکار هایی مثل این اهنگ رو افرید. صدایی خاص و جدید. ریتم هایی شاید رقص اورتر و پیچیده تر. و قسمت های رپ که کمتر در البوم های قبلی دیده میشد... همه ی اینا باعث میشه که این البوم حتی بعد از اون سیر سبک های جدید یه البوم قدیمی یا دهه ی نودی جلوه نداده بشه.

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Nasim, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

12 می 2012 14:26 #24236 توسط Jasmine Jackson-mjforever
UNBREAKABLE

Now I\'m just wondering why you think
That you can get to me with anything
Seems like you\'d know by now
When and how I get down
And with all that I\'ve been through, I\'m still around

Don\'t you ever make no mistake
Baby I\'ve got what it takes
And there\'s no way you\'ll ever get to me
Why can\'t you see that you\'ll never ever hurt me
\'Cause I won\'t let it be, see I\'m too much for you baby

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable

Now you can\'t stop me even though you think
That if you block me, you\'ve done your thing
And when you bury me underneath all your pain
I\'m steady laughin\', while surfacing

Don\'t you ever make no mistake
Baby I\'ve got what it takes
And there\'s no way you\'ll ever get to me
Why can\'t you see that you\'ll never ever hurt me
\'Cause I won\'t let it be, see I\'m too much for you baby

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable

You can’t stand it because I’m unbreakable

You can try to stop me, but it won\'t do a thing
No matter what you do, I\'m still gonna be here
Through all your lies and silly games
I\'m a still remain the same, I\'m unbreakable

[Rap Performed by The Notorious B.I.G.]
A lime to a lemon, my D.C. women
Bringin\' in ten G minimums to condos with elevators in \'em
Vehicles with televisions in \'em
Watch they entourage turn yours to just mirages
Disappearing acts, strictly nines and macs
Killers be serial, Copper field material
My dreams is vivid, work hard to live it
Any place I visit, I got land there
How can players stand there and say I sound like them?, hello
Push wigs back and push six Coupes that\'s yellow
Plus clips that expand from hand to elbow
Spray up your Day\'s Inn, any teller you in
Crack braggin sick of braggin how my mink be draggin\'
Desert ease street sweeper inside the beamer wagon
I rely on Bed-Stuy to shut it down if I die
Put that on my diamond bezel, you\'re messin\' with the devil
WHAT?!

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable

You can\'t believe it, you can\'t conceive it
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
And I know you hate it, and you can\'t take it
You\'ll never break me

You can’t touch me
You can’t feel me
You can’t stand it because I’m unbreakable
Go’on

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: Ehsan, farzam, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

17 می 2012 05:20 #24344 توسط Nasim
ترجمه Unbreakable (شكست ناپذير)




Now I\'m just wondering why you think
حالا من از این متعجم که چرا تو فکر می کنی
That you can get to me with anything
که از راهی میتونی به من برسی
Seems like you\'d know by now
انگار تا الآن دیگه فهمیدی
When and how I get down
کی و چطور من به زمین می خورم
And with all that I\'ve been through, I\'m still around
و با همه چیزهایی که از سر گذروندم، هنوز همین دورو برام



Don\'t you ever make no mistake
هرگز اشتباهی مرتکب نشو
Baby I\'ve got what it takes
می‌دونم چقدر برات گرون تموم می‌شه
And there\'s no way you\'ll ever get to me
و هیچ راهی نیست که تو روزی بتونی به من برسی
Why can\'t you see that you\'ll never ever hurt me
چرا نمی تونی ببینی که هرگز نمی تونی به من آزار برسونی
\'Cause I won\'t let it be, see I\'m too much for you baby
چون من این اجازه رو نمی دم ، ببین عزیزم من برای تو خیلی زیادم



You can\'t believe it, you can\'t conceive it
تو نمی تونی باورش کنی ، نمی تونی هم قبولش کنی
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
و تو نمی تونی به من دست پیدا کنی ، چرا که من دست نیافتنی ام
And I know you hate it, and you can\'t take it
و من می دونم که تو از این متنفری ، و تو نمی تونی تحملش کنی
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable
تو هرگز نمی تونی منو بشکنی ، چرا که من شکست ناپذیرم



Now you can\'t stop me even though you think
حالا ، تو نمی تونی منو متوقف کنی ، هر چند که فکرشو بکنی
That if you block me, you\'ve done your thing
که اگر سد راه من بشی ، کاری رو که می خوای کردی
And when you bury me underneath all your pain
و وقتی که من رو زیر همه عقده هات دفن می کنی
I\'m steady laughin\', while surfacing
در حال بیرون آمدن ، من هنوز در حال خندیدنم



Don\'t you ever make no mistake
هرگز اشتباهی مرتکب نشو
Baby I\'ve got what it takes
می‌دونم چقدر برات گرون تموم می‌شه
And there\'s no way you\'ll ever get to me
و هیچ راهی نیست که تو روزی بتونی به من برسی
Why can\'t you see that you\'ll never ever hurt me
چرا نمی تونی ببینی که هرگز نمی تونی به من آزار برسونی
\'Cause I won\'t let it be, see I\'m too much for you baby
چون من این اجازه رو نمی دم ، ببین عزیزم من برای تو خیلی زیادم



You can\'t believe it, you can\'t conceive it
تو نمی تونی باورش کنی ، نمی تونی هم قبولش کنی
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
و تو نمی تونی به من دست پیدا کنی ، چرا که من دست نیافتنی ام
And I know you hate it, and you can\'t take it
و من می دونم که تو از این متنفری ، و تو نمی تونی تحملش کنی
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable
تو هرگز نمی تونی منو بشکنی ، چرا که من شکست ناپذیرم



You can\'t believe it, you can\'t conceive it
تو نمی تونی باورش کنی ، نمی تونی هم قبولش کنی
And you can\'t touch me, \'cause I\'m untouchable
و تو نمی تونی به من دست پیدا کنی ، چرا که من دست نیافتنی ام
And I know you hate it, and you can\'t take it
و من می دونم که تو از این متنفری ، و تو نمی تونی تحملش کنی
You\'ll never break me, \'cause I\'m unbreakable
تو هرگز نمی تونی منو بشکنی ، چرا که من شکست ناپذیرم



You can’t stand it because I’m unbreakable
تو نمی تونی تحملش کنی ، چرا که من شکست ناپذیرم


You can try to stop me, but it won\'t do a thing
تو می تونی برای متوقف کردن من تلاش کنی ، اما اینها موثر نیست
No matter what you do, I\'m still gonna be here
اهمیتی نداره که تو چکار می کنی ، من همیشه خواهم بود
Through all your lies and silly games
ورای همه ئ دروغ ها و بازی های احمقانه تو
I\'m a still remain the same, I\'m unbreakable
من هنوز مانند قبل باقی می مونم ، من شکست ناپذیرم ...
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, farzam, e r o s, NicoleL2, kingmichael, mahan, شاپرک, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

17 می 2012 16:19 - 17 می 2012 16:25 #24352 توسط Hamid
به نظر من یکی از اصلی ترین ضعف های این آلبوم، به عنوان یکی که شنونده مایکل جکسونه و عادت داره وقتی دلش مایکل می خواد بره و اون تیپ آهنگ ها رو گوش کنه ، کمرنگ شدن بیش از حد بلوز تو آهنگ هاست. بلوزی که مختص به خود مایکل بود.
بلوز تا حدی جای خودشو به الکترونیک داده ، رگه های کلاسیک همیشه تو کارهای مایکل بوده، ما فکر می کنیم تو این آلبوم حالت کلاسیک بیشتر شده، اما حقیقت اینکه تفاوت چندانی نکرده بلکه بلوز کمرنگ شده!
شاید بشه آثارشو تو آهنگ You Rock My World پیدا کرد و این دقیقا به خاطر همینه که این آهنگ در بین آهنگ های دیگه آلبوم در بین عموم محبوبیت پیدا کرد و اگر اشتباه نکنم گرمی گرفت.
همین طور از اون نیو جک سوئینگی که بهش عادت کرده بودیم و خو گرفته بودیم خبر چندانی نیست.
وقتی بلوز یا نیوجک سوئینگ که اصلی ترین عنصر های لطافت و خلاقیت ووکال های مایکل هستند کم بشه طبیعتا آهنگ ها خشکتر به نظر می رسن و حالت فنی و کلاسیک به خودشون می گیرن.
درین شکی نیست که آهنگ ها از نظر موسیقیایی فوق العاده هستند و مایکل خیلی بیشتر از آلبوم های قبلیش تو نحوه چینش و تنظیم آهنگ ها نقش داشته، همین طور ووکال هاش خیلی کوک و فنی هستند اما با همه اینها من نمی تونم بپذیرم که ووکال های مایکل به اندازه آلبوم دنجورس جذاب هستند!

آهنگ های آلبوم اینوینسیبل از نظر اصالت از هیستوری قوی تر هستند، چون به نظر می رسید هیستوری چند مرحله از خط قرمز های مایکل فاصله گرفته ( با اینکه باز هم ووکال ها جذاب تر از اینوینسیبل هستند!) اما لطافتشون ضربه خورده، مایکل وارد فضای هیپ هاپ شده و حتی RNB یش دیگه از جنس They Dont Care About Us نیست، و باید قبول کرد که هیپ هاب برای مایکل و برازنده نام مایکل نیست.
ای کاش که به جای اینها راک تو این آلبوم جای خودشو پیدا میکرد.
از آخرین آهنگ های مایکل می شه فهمید که اینوینسیبل فقط یکبار تکرار شد و یه جور محک بود و شاید یه جور مسئله شخصی و مایکل واقعا دوست داشته تو این شکل و شمایل و سبک از خودش اثر به جا بذازه، ولی هر چی گذشت ازش فاصله گرفت و دوباره به عنصر های مایکلی خودش برگشت.
ملاقات با ویل آی ام بسیار به جا بود و مایکل رو از فضای غم آلود خارج کرد.
هر چی بیشتر می گذره فضا ها تغییر می کنن تا جایی که از One More Chance و We've Had Enough که تا حدی تمایل به فضای اینوینسیبل دارن فاصله می گیریم و به آهنگ هایی مثل Hollywood Tonight و Best Of Joy می رسیم.
صدای مایکل خیلی عجیبه! یه دوره ای به اون خشکی و یه دوره ای به صدایی مخملی و نرم تبدیل می شه که نمونه بارزش رو می تونیم تو آهنگ Blue Gangsta بشنویم. صدای مایکل تو این آهنگ از نظر جنس، به اعتقاد من به اوج هنر مایکل جکسون رسیده. خیلی هوشمندانه خونده شده!


نمونه دیگه که باید بعد از ارسال نسیم بهش اشاره کرد اینکه تو این آلبوم خبر خیلی زیادی از ترانه های چند پهلو نیست. ترانه ها معمولا مشخص هستند و ابهام توشون کم شده.
یه جورهایی احساس می کنم رو فضای ذهن مایکل تو اون سال ها، دین یهودیت تاثیر زیادی داشته که من این حالت رو دوست ندارم چون به نظر میاد فضای ذهن مایکل درگیره، وقتی ازش گذر می کنه ترانه ها دلنشین تر می شن.
اگر بخوام ترانه شاخصی تو این آلبوم مثال بزنم ترانه و ملودی آهنگ Don't Walk Away کاندید خوبی برای اول شدنه.


با همه چیزهایی که از این آلبوم گفتم، باز هم اعتقاد دارم این آلبوم چیزی در خودش داره که آدم رو به شدت جذب می کنه تا حدی که می شه یکی از محبوب ترین آلبوم های مایکل جکسون برای فن ها. شاید شخصیت مایکل در اون دوره باعث این امر بشه، نمی دونم! یا شاید ما درک بهتری از درد و رنج مایکل تو این آلبوم داریم، به هر حال این آلبوم فضای تیره ای داره اما یه جور اعتیاد هم به سمت این تیرگی به همراه داره.

Keep The Faith

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, farzam, Nasim, mjfollower

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

17 می 2012 16:35 #24354 توسط شايان
حمید جان من متوجه منظورت از یک حرف نشدم...بلوز تو کارهای مایکل کمتر شده؟؟میشه یکم اینو بیشتر توضیح بدی منظورت چطور آهنگ هایی هستند در آلبوم های قبلی؟؟منظورت مثل کارهایی که در آهنگ who is it انجام شد یا کلا فضاهایی مثل آلبوم دنجروس چون تو آلبوم هیستوری که من چیزی ندیدم....چون مایکل در آلبوم های دنجروس و هیستوری بیشتر موسیقی از تلفیق راک و با ارکان سایر موسیقی ها مثل هیپ هاپ یا پاپ استفاده کرد یا از سبک های گاسپل یا اپرا پاپ در کارهاش استفاده کرد اما در این آلبوم خبری نبود....کارهای مایکل بیشتر به فانک و جاز نزدیک هستند در گذشته تا بلوز... :mj7: :mjj:

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Nasim

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: Nasim

Please publish modules in offcanvas position.