- ارسال ها: 1584
- تشکرهای دریافت شده: 1424
پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
13 سال 9 ماه قبل #17958
توسط شايان
پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها ایجاد شد توسط شايان
خب دوستان همون طور که میدونید آلبوم مایکل پرفروشترین آلبوم تمام دوران هاست اما تو این تاپیک یک سری از پرفروشترین آلبوم ها که شما یا باهاشون آشنایی دارید یا اینکه براتون جالبه رو معرفی میکنم....
آلبوم اول - Michael Jackson -Thriller
سال انتشار:1982
سبک:پاپ-r&b-funk-rock
ناشر:epic
تهیه کننده:کویئنسی جونز
میزان فروش:110 میلیون نسخه
ششمین آلبوم استودیویی مایکل جکسون است که در ۳۰ نوامبر ۱۹۸۲ (۹ آذر ۱۳۶۱ ه.ش) منتشر شد. این آلبوم برندهٔ ۸ جایزهٔ گرمی شد.تریلر تنها یک سال پس از انتشارش، به پرفروشترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان بدل گشت و هنوز هم این مقام را با اختلاف زیادی (تقریبأ ۶۰ میلیون نسخه) از دومین آلبوم پرفروش حفظ کردهاست. فروش جهانی تریلر تا به امروز بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه برآورد شدهاست. تریلر و آلبوم بهترینهایشان (۱۹۷۱–۱۹۷۵) از گروه ایگلز، با فروش ۲۹ میلیون نسخه، پرفروشترین آلبومهای تاریخ موسیقی آمریکا نیز هستند.این آلبوم حاوی ۹ ترانهاست که ۴ تا از آن توسط خود مایکل جکسون نوشته شده است. ضبط این آلبوم ۷۵۰ هزار دلار هزینه داشت و تقریبأ ۶ ماه به طول انجامید. تریلر برجستهترین آلبوم استودیویی تاریخ تأسیس بیلبورد ۲۰۰ است.تریلر جزئی از فرهنگ عامهٔ جهان و بهخصوص آمریکاست و اثر ماندگاری بر آن گذاشته است. زندگینامهنویس، جی. رندی تارابورلی توضیح میدهد:
« در برخی مواقع، فروش تریلر مثل یک کالای لوکس نیست، بلکه همانند یک کالای ضروری در هر خانهای پیدا میشود... تریلر احتمالأ شنیده شدهترین ضبط تمام تاریخ است....
آلبوم تریلر، مایکل را به مهمترین و برجستهترین هنرمند و سرگرمیساز قرن ۲۰ تبدیل کرد. او با انتشار این آلبوم سدهای نژادپرستی را شکست، سبکهای موسیقی را دگرگون کرد، به هنرمندان سیاه پوست اعتبار داد و ساختار موزیک ویدئوها را برای همیشه و به صورت بنیادی تغییر داد. رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان نیز به خاطر تقدیر از مایکل، او را به کاخ سفید دعوت کرد و موفقیتاش را «رؤیای آمریکایی» نامید. همچنین تریلر اهمیت آلبومهای موسیقی را که تا آن زمان توجه زیادی به آنها نمیشد بالا برد.
در سال ۲۰۰۸ به مناسبت بیستوپنجمین سالگرد انتشار تریلر، آلبومی با عنوان تریلر ۲۵ منتشر شد که در آن ایکان، کانیه وست، ویل.آی.ام و فرگی شرکت داشتند.
وبگاه اماسانبیسی آلبوم تریلر را «برترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان» میداند.آلبوم تریلر در سال ۲۰۰۸، توسط کتابخانهٔ کنگرهٔ آمریکا، تحت عنوان «اثر برجستهٔ فرهنگی و تاریخی ماندگار» به فهرست گنجینهٔ ملی ضبط آمریکا اضافه شد.
لیست آهنگ های آلبوم:
01 – Wanna Be Startin’ something
02 – Baby Be Mine
03 – The Girl Is Mine
04 – Thriller
05 – Beat It
06 – Billie Jean
07 – Human Nature
08 – P.Y.T. (Pretty Young Thing)
09 – The Lady in My Life
آلبوم اول - Michael Jackson -Thriller
سال انتشار:1982
سبک:پاپ-r&b-funk-rock
ناشر:epic
تهیه کننده:کویئنسی جونز
میزان فروش:110 میلیون نسخه
ششمین آلبوم استودیویی مایکل جکسون است که در ۳۰ نوامبر ۱۹۸۲ (۹ آذر ۱۳۶۱ ه.ش) منتشر شد. این آلبوم برندهٔ ۸ جایزهٔ گرمی شد.تریلر تنها یک سال پس از انتشارش، به پرفروشترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان بدل گشت و هنوز هم این مقام را با اختلاف زیادی (تقریبأ ۶۰ میلیون نسخه) از دومین آلبوم پرفروش حفظ کردهاست. فروش جهانی تریلر تا به امروز بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه برآورد شدهاست. تریلر و آلبوم بهترینهایشان (۱۹۷۱–۱۹۷۵) از گروه ایگلز، با فروش ۲۹ میلیون نسخه، پرفروشترین آلبومهای تاریخ موسیقی آمریکا نیز هستند.این آلبوم حاوی ۹ ترانهاست که ۴ تا از آن توسط خود مایکل جکسون نوشته شده است. ضبط این آلبوم ۷۵۰ هزار دلار هزینه داشت و تقریبأ ۶ ماه به طول انجامید. تریلر برجستهترین آلبوم استودیویی تاریخ تأسیس بیلبورد ۲۰۰ است.تریلر جزئی از فرهنگ عامهٔ جهان و بهخصوص آمریکاست و اثر ماندگاری بر آن گذاشته است. زندگینامهنویس، جی. رندی تارابورلی توضیح میدهد:
« در برخی مواقع، فروش تریلر مثل یک کالای لوکس نیست، بلکه همانند یک کالای ضروری در هر خانهای پیدا میشود... تریلر احتمالأ شنیده شدهترین ضبط تمام تاریخ است....
آلبوم تریلر، مایکل را به مهمترین و برجستهترین هنرمند و سرگرمیساز قرن ۲۰ تبدیل کرد. او با انتشار این آلبوم سدهای نژادپرستی را شکست، سبکهای موسیقی را دگرگون کرد، به هنرمندان سیاه پوست اعتبار داد و ساختار موزیک ویدئوها را برای همیشه و به صورت بنیادی تغییر داد. رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان نیز به خاطر تقدیر از مایکل، او را به کاخ سفید دعوت کرد و موفقیتاش را «رؤیای آمریکایی» نامید. همچنین تریلر اهمیت آلبومهای موسیقی را که تا آن زمان توجه زیادی به آنها نمیشد بالا برد.
در سال ۲۰۰۸ به مناسبت بیستوپنجمین سالگرد انتشار تریلر، آلبومی با عنوان تریلر ۲۵ منتشر شد که در آن ایکان، کانیه وست، ویل.آی.ام و فرگی شرکت داشتند.
وبگاه اماسانبیسی آلبوم تریلر را «برترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان» میداند.آلبوم تریلر در سال ۲۰۰۸، توسط کتابخانهٔ کنگرهٔ آمریکا، تحت عنوان «اثر برجستهٔ فرهنگی و تاریخی ماندگار» به فهرست گنجینهٔ ملی ضبط آمریکا اضافه شد.
لیست آهنگ های آلبوم:
01 – Wanna Be Startin’ something
02 – Baby Be Mine
03 – The Girl Is Mine
04 – Thriller
05 – Beat It
06 – Billie Jean
07 – Human Nature
08 – P.Y.T. (Pretty Young Thing)
09 – The Lady in My Life


لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
13 سال 9 ماه قبل #17959
توسط شايان
پاسخ داده شده توسط شايان در تاپیک پاسخ: پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
آلبوم دوم - AC/DC-Back in Black
سال انتشار:1980
سبک:Hard Rock - Heavy Metal
ناشر:Albert/Atlantic Records
تهیه کننده:Robert John "Mutt" Lange
میزان فروش:49 میلیون نسخه
بازگشت در سیاهی (به انگلیسی: back in black) هفتمین آلبوم رسمی گروه هارد راک استرالیایی ایسی/دیسی است.
بازگشت در سیاهی اولین آلبوم این گروه بعد از مرگ خواننده ی قبلی گروه بان اسکات است.
تا به امروز ۴۹ میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این آلبوم دومین آلبوم پرفروش جهان میباشد.این آلبوم جز 100 آلبوم برتر تاریخ موسیقی میباشد و توانست تحولی در سبک هارد راک در دوران خود ایجاد کند.بدون شک یکی از بزرگترین و موفقترین آلبوم های تمام ادوار است....
لیست آهنگ های آلبوم:
.01 -Hells Bells
02 -Shoot To Thrill
03 -What Do You Do For Money Honey
04 -Given The Dog A Bone
05 -Let Me Put My Love Into You
06 -Back In Black
07 -You Shook Me All Night Long
08 -Have A Drink On Me
09 -Shake A Leg
10 -Rock And Roll Ain-t Noise Pollution
سال انتشار:1980
سبک:Hard Rock - Heavy Metal
ناشر:Albert/Atlantic Records
تهیه کننده:Robert John "Mutt" Lange
میزان فروش:49 میلیون نسخه
بازگشت در سیاهی (به انگلیسی: back in black) هفتمین آلبوم رسمی گروه هارد راک استرالیایی ایسی/دیسی است.
بازگشت در سیاهی اولین آلبوم این گروه بعد از مرگ خواننده ی قبلی گروه بان اسکات است.
تا به امروز ۴۹ میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این آلبوم دومین آلبوم پرفروش جهان میباشد.این آلبوم جز 100 آلبوم برتر تاریخ موسیقی میباشد و توانست تحولی در سبک هارد راک در دوران خود ایجاد کند.بدون شک یکی از بزرگترین و موفقترین آلبوم های تمام ادوار است....
لیست آهنگ های آلبوم:
.01 -Hells Bells
02 -Shoot To Thrill
03 -What Do You Do For Money Honey
04 -Given The Dog A Bone
05 -Let Me Put My Love Into You
06 -Back In Black
07 -You Shook Me All Night Long
08 -Have A Drink On Me
09 -Shake A Leg
10 -Rock And Roll Ain-t Noise Pollution


كاربر(ان) زير تشكر كردند: NicoleL2
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
13 سال 9 ماه قبل #17962
توسط شايان
پاسخ داده شده توسط شايان در تاپیک پاسخ: پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
آلبوم سوم - Pink Floyd -Dark Side Of The Moon
سال انتشار:1973
سبک:Progressive rock
ناشر:Harvest / Capitol
تهیه کننده: Pink Floyd
میزان فروش:45 میلیون نسخه
پینک فلوید بدون شک یکی از مشهورترین و خلاقترین گروههای موسیقی راکبریتانیا است، که از سال ۱۹۶۵ به رهبری سید برِت نوازنده گیتار شروع به کار کرد و در دهه ۷۰ میلادی به اوج شهرت رسید. دیگر اعضای گروه راجر واترز (گیتار بیس)، ریک رایت (کیبورد) و نیک میسن (درام) بودند. یکی از بارزترین ویژگیهای سبک پینک فلوید استفاده از صداهای الکترونیکی و جلوههای ویژه در آهنگهایشان بود، و دیگری شعرهای ساده و کودکانه اما نافذ.
Syd Barrett
سید برت در سال ۱۹۶۸ به دلیل عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر توهمزا و ناتوانی در حضور مؤثر در اجراهای زنده (و حتی در استودیو) عملاً از گروه کنار گذاشته شد و دیوید گیلمور که گیتاریست توانمندی بود جایش را گرفت. در سال ۱۹۷۳ بود که توانستند با آلبوم نیمه تاریک ماه، در امریکا خود را به فوقستارههای موسیقی تبدیل کنند.[3] در سال ۱۹۸۶ راجر واتِرز که پس از سید برت نقش اصلی در آهنگسازی و نوشتن شعرهای پینک فلوید را بر عهده داشت به دلیل اختلاف با گروه از آنها جدا شد.
گروه در سال 1964 پا گرفت و قبل از پینک فلوید نام هایی از قبیل «The Abdabs»، «The Screaming Abdabs»، «Sigma 6»، «Meggadeaths» (با Megadeth اشتباه گرفته نشود) را بر خود داشت. در سال 1965 که برت به آنها پیوست نام «The Tea Set» را انتخاب کرده بودند و از آنجا که با گروهی با نام مشابه مواجه شدند که در حال برگزاری کنسرت بود، برت نام «صدای پینک فلوید» را پیشنهاد کرد که بعدها به پینک فلوید خلاصه شد. سید این نام را با ترکیب کردن نام پینک اندرسون (Pink Anderson) و فلوید کنسل (Floyd Council) که دو خواننده سبک بلوز بودند ساخت. پینک فلوید با بازخوانی آهنگ های آر ان بی و گروه های هم دوره اش از قبیل رولینگ استونز (The Rolling Stones)، یارد بردز (The Yard Birds) و کینکس (The Kinks) فعالیتش را آغاز کرد. تا سال 1966 آنها به تدریج سبک خاص خود را که تحت تأثیر راک ان رول، جاز و پاپ-راک بریتانیایی بود به دست آوردند(کاری که پیش از این گروه بیتلز انجام داده بود).
در همان زمان باشگاه جدیدی در لندن برای اجرای موسیقی تحت نام «یو اف او»(UFO) بازگشایی شد که به زودی به مرکز اجرای موسیقی توهم زا (Psychedelic Music) تبدیل گشت. پینک فلوید نیز همان جا عنوان پرطرفدارترین گروه موسیقی زیرزمینی لندنی در سبک توهم زا را به دست آورد.
در سال 1966 اعضای پینک فلوید «اندرو کینگ» (Andrew King) و «پیتر جنر» (Peter Jenner) را به عنوان مدیر برنامه استخدام کردند. با همکاری امریکایی تبعید شده ای به نام جو بوید (Joe Boyd) که در عرصه موسیقی بریتانیا فعال بود و به دنبال استعدادهای نو می گشت، اولین آهنگ پینک فلوید، نسخهٴ مقدماتی «آرنولد لین» (Arnold Layne) در ژانویه 1967 در چلسی ضبط شد و کینگ و جنر آهنگ ضبط شده را به مؤسسهٴ نشر موسیقی EMI بردند. آهنگ مزبور EMI را آن قدر تحت تأثیر قرار داد که برای ضبط یک آلبوم با گروه قرارداد بستند.هنگام انتشار آلبوم، «آرنولد لین» با وجود تحریم شدن از بی بی سی، رتبهٴ بیستم جدول فروش آهنگ های بریتانیا را به دست آورده بود و آهنگ بعدی، «See Emily Play»، بازخوردی حتی بهتر از قبلی داشت و به رتبه ششم رسید.
این دو آهنگ به همراه تک آهنگ بعدی، سیب ها و پرتقال ها (Apples And Oranges) ، توسط خود سید برت نوشته شده بودند. برت اکثر آثار اولیه پینک فلوید را خود به تنهایی ساخت، و مؤلف اصلی تصویرپردازی های نغز و خیال پردازانه آلبوم نخست گروه، «نی زن بر دروازه های سپیده دم» (1967) به شمار می رفت که تحسین محافل و منتقدان موسیقی را در پی داشت. از یازده آهنگ این آلبوم، برت 9 آهنگ را خود به تنهایی ساخت و سهم دیگر اعضا تنها دو آهنگ بود. برت همچنین نوازنده خلاق و مبتکر گیتار به شمار می رفت و در نوازندگی اش از تکنیک های پیشرفته از قبیل اختلال اصوات(dissonance)، اعوجاج صدا(distortion)، بازخورد(Feedback)، ایجاد کنندهٴ طنین (The Echo Machine) نوارها و دیگر عوامل استفاده می کرد و تجربیات او در این زمینه را بیشتر الهام گرفته از گیتاریست بداهه نواز، کیت رو (Keith Rowe)می دانند.
«نی زن بر دروازه های سپیده دم» بین ماه های ژانویه و جولای 1967 در استودیوی شمارهٴ 2 مؤسسهٴ «ابی رود استودیوز» (Abbey Road Studios) ضبط شد، در حالی که گروه بیتلز در استودیوی شمارهٴ 1 مشغول ضبط آلبوم خود بودند. وقتی آلبوم «نی زن…» انتشار یافت در جدول فروش بریتانیا جایگاه ششم را بدست آورد وبازخورد وسیعی داشت (اتفاقی که در ایالات متحده نیفتاد). در این زمان هر چه گروه به موفقیت بیشتری دست می یافت، فشار وارده بر سید برت نیز افزوده می شد و وضعیت روحی و روانی اش را متزلزل تر می کرد. رفتار برت به علت استفادهٴ مکرر از داروهای توهم زا از قبیل ال اس دی به شدت غیر قابل پیش بینی شده بود و این رفتار غیر عادی در بعضی کنسرت ها مشکلاتی را برای گروه ایجاد می کرد
به دنبال یک تور کوتاه مدت و مصیبت بار در ایالات متحده، از دیوید گیلمور (David Gilmour)، دوست قدیمی دوران مدرسه برت، خواسته شد عضو گروه شود تا به عنوان گیتاریست دوم پشتیبانی برت را که رفتار غیر معقولش او را از اجرای درست آهنگ ها باز می داشت پشتیبانی کند. برای مدتی دیوید نوازندگی و خوانندگی را در کنسرت ها به جای برت که جز سرگردانی در صحنه و گاهی هم نواختن ساز کار خاصی انجام نمی داد به عهده گرفت. بقیه اعضای گروه خیلی زود از رفتارهای سبکسرانه برت خسته شدند و بالاخره در کنسرتی که قرار بود در ژانویه 1968 در دانشگاه سوتمپتن (Southampton) برگزار شود او را کنار گذاشتند. گروه در عوض قصد استفاده از او به عنوان آهنگ ساز را داشت ( مانند گروه بیچ بویز (The Beach Boys) و برایان ویلسون) اما به آنها ثابت شد که چنین کاری عملی نیست.
David Gilmoure
بعد از «یک نعلبکی پر از راز» (A saucerful of secrets) که در سال 1968 منتشر شد، برت در هیچ کدام از آثار تولیدی پینک فلوید نقش نداشت. از آهنگ هایی که سید بعد از «نی زن…» برای گروه نوشت، تنها یکی به آلبوم دوم گروه راه یافت (Jugband Blues)، یکی از آهنگ های نیمه موفق او بود (Apples And Oranges)، و دو تای دیگر، Scream Thy Last Scream، و Vegetable man، هرگز به طور رسمی منتشر نشدند. برت گاه گاه مدتی را بیرون استودیوی ضبط موسیقی می گذراند و منتظر می شد تا او را به داخل دعوت کنند. گاهی هم به داخل استودیو می رفت و بعد از خیره شدن به دیوید گیلمور بر می گشت. برت در آهنگ «روزی را به یاد بیاور» (Remember A Day) ، یکی از آهنگ هایی که بعد از ارائهٴ «نی زن…» برای گروه ساخته بود مقداری از نوازندگی را انجام داد. اما سهم اصلی او در آلبوم، آهنگ “Jugband Blues” است که بسیاری از طرفداران آن را تصدیق برت بر این می دانند که روزهایش در گروه به سر رسیده است. جمله های «این لطف مهیبانهٴ توست که به فکر منی که اینجایم هستی / و من هم مجبورم این قضیه را برایت روشن کنم / که من اینجا نیستم» افتتاحیهٴ آهنگ است. در مارس 1968رسماً اعلام شد که سید برت دیگر عضو گروه پینک فلوید محسوب نمی شود.
سید برت در سال 1975 یک بار دیگر به دیدن گروه پینک فلوید در استودیو «ابی رودز» رفت. در آن هنگام گروه مشغول ضبط آهنگ «بدرخش ای الماس خوش تراش» (Shine On You Crazy Diamond) از آلبوم «ای کاش اینجا بودی» (Wish You Were Here) که اتفاقا آهنگی دربارهٴ سید برت است بودند. برت در این مدت اضافه وزن پیدا کرده بود، تمام موها و حتی ابروهایش را تراشیده بود و چنان تغییر کرده بود که اعضای گروه ابتدا او را نشناختند. (یکی از عکس های کتاب نیک میسن به نام «پشت و رو: تاریخچه شخصی پینک فلوید» که با زیرنویس سادهٴ «سید برت، 5 جولای 1975» مشخص شده ست به نظر می رسد که مربوط به همان دوره باشد). در هرصورت گروه بالاخره او را به جا آورد و راجر واترز حتی از دیدن برت در آن وضعیت به گریه افتاد. این رویداد در فیلم «دیوار پینک فلوید» (1982) به کارگردانی آلن پارکر هم گنجانده شد. در فیلم نامبرده شخصیت «پینک» به علت از پا در آمدن در اثر فشار زندگی و شهرت تمام موهای بدنش و ابروهایش را می تراشد ....
طرح بر روی این آلبوم سال گذشته بهترین طرح آلبوم در تاریخ موسیقی شناخته شد....
لیست ترک های آلبوم:
Speak to Me
On The Run
Time
The Great Gig in the Sky
Money
Us and Them
Any Colour You Like
Brain Damage
Eclipse
سال انتشار:1973
سبک:Progressive rock
ناشر:Harvest / Capitol
تهیه کننده: Pink Floyd
میزان فروش:45 میلیون نسخه
پینک فلوید بدون شک یکی از مشهورترین و خلاقترین گروههای موسیقی راکبریتانیا است، که از سال ۱۹۶۵ به رهبری سید برِت نوازنده گیتار شروع به کار کرد و در دهه ۷۰ میلادی به اوج شهرت رسید. دیگر اعضای گروه راجر واترز (گیتار بیس)، ریک رایت (کیبورد) و نیک میسن (درام) بودند. یکی از بارزترین ویژگیهای سبک پینک فلوید استفاده از صداهای الکترونیکی و جلوههای ویژه در آهنگهایشان بود، و دیگری شعرهای ساده و کودکانه اما نافذ.
Syd Barrett
سید برت در سال ۱۹۶۸ به دلیل عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر توهمزا و ناتوانی در حضور مؤثر در اجراهای زنده (و حتی در استودیو) عملاً از گروه کنار گذاشته شد و دیوید گیلمور که گیتاریست توانمندی بود جایش را گرفت. در سال ۱۹۷۳ بود که توانستند با آلبوم نیمه تاریک ماه، در امریکا خود را به فوقستارههای موسیقی تبدیل کنند.[3] در سال ۱۹۸۶ راجر واتِرز که پس از سید برت نقش اصلی در آهنگسازی و نوشتن شعرهای پینک فلوید را بر عهده داشت به دلیل اختلاف با گروه از آنها جدا شد.
گروه در سال 1964 پا گرفت و قبل از پینک فلوید نام هایی از قبیل «The Abdabs»، «The Screaming Abdabs»، «Sigma 6»، «Meggadeaths» (با Megadeth اشتباه گرفته نشود) را بر خود داشت. در سال 1965 که برت به آنها پیوست نام «The Tea Set» را انتخاب کرده بودند و از آنجا که با گروهی با نام مشابه مواجه شدند که در حال برگزاری کنسرت بود، برت نام «صدای پینک فلوید» را پیشنهاد کرد که بعدها به پینک فلوید خلاصه شد. سید این نام را با ترکیب کردن نام پینک اندرسون (Pink Anderson) و فلوید کنسل (Floyd Council) که دو خواننده سبک بلوز بودند ساخت. پینک فلوید با بازخوانی آهنگ های آر ان بی و گروه های هم دوره اش از قبیل رولینگ استونز (The Rolling Stones)، یارد بردز (The Yard Birds) و کینکس (The Kinks) فعالیتش را آغاز کرد. تا سال 1966 آنها به تدریج سبک خاص خود را که تحت تأثیر راک ان رول، جاز و پاپ-راک بریتانیایی بود به دست آوردند(کاری که پیش از این گروه بیتلز انجام داده بود).
در همان زمان باشگاه جدیدی در لندن برای اجرای موسیقی تحت نام «یو اف او»(UFO) بازگشایی شد که به زودی به مرکز اجرای موسیقی توهم زا (Psychedelic Music) تبدیل گشت. پینک فلوید نیز همان جا عنوان پرطرفدارترین گروه موسیقی زیرزمینی لندنی در سبک توهم زا را به دست آورد.
در سال 1966 اعضای پینک فلوید «اندرو کینگ» (Andrew King) و «پیتر جنر» (Peter Jenner) را به عنوان مدیر برنامه استخدام کردند. با همکاری امریکایی تبعید شده ای به نام جو بوید (Joe Boyd) که در عرصه موسیقی بریتانیا فعال بود و به دنبال استعدادهای نو می گشت، اولین آهنگ پینک فلوید، نسخهٴ مقدماتی «آرنولد لین» (Arnold Layne) در ژانویه 1967 در چلسی ضبط شد و کینگ و جنر آهنگ ضبط شده را به مؤسسهٴ نشر موسیقی EMI بردند. آهنگ مزبور EMI را آن قدر تحت تأثیر قرار داد که برای ضبط یک آلبوم با گروه قرارداد بستند.هنگام انتشار آلبوم، «آرنولد لین» با وجود تحریم شدن از بی بی سی، رتبهٴ بیستم جدول فروش آهنگ های بریتانیا را به دست آورده بود و آهنگ بعدی، «See Emily Play»، بازخوردی حتی بهتر از قبلی داشت و به رتبه ششم رسید.
این دو آهنگ به همراه تک آهنگ بعدی، سیب ها و پرتقال ها (Apples And Oranges) ، توسط خود سید برت نوشته شده بودند. برت اکثر آثار اولیه پینک فلوید را خود به تنهایی ساخت، و مؤلف اصلی تصویرپردازی های نغز و خیال پردازانه آلبوم نخست گروه، «نی زن بر دروازه های سپیده دم» (1967) به شمار می رفت که تحسین محافل و منتقدان موسیقی را در پی داشت. از یازده آهنگ این آلبوم، برت 9 آهنگ را خود به تنهایی ساخت و سهم دیگر اعضا تنها دو آهنگ بود. برت همچنین نوازنده خلاق و مبتکر گیتار به شمار می رفت و در نوازندگی اش از تکنیک های پیشرفته از قبیل اختلال اصوات(dissonance)، اعوجاج صدا(distortion)، بازخورد(Feedback)، ایجاد کنندهٴ طنین (The Echo Machine) نوارها و دیگر عوامل استفاده می کرد و تجربیات او در این زمینه را بیشتر الهام گرفته از گیتاریست بداهه نواز، کیت رو (Keith Rowe)می دانند.
«نی زن بر دروازه های سپیده دم» بین ماه های ژانویه و جولای 1967 در استودیوی شمارهٴ 2 مؤسسهٴ «ابی رود استودیوز» (Abbey Road Studios) ضبط شد، در حالی که گروه بیتلز در استودیوی شمارهٴ 1 مشغول ضبط آلبوم خود بودند. وقتی آلبوم «نی زن…» انتشار یافت در جدول فروش بریتانیا جایگاه ششم را بدست آورد وبازخورد وسیعی داشت (اتفاقی که در ایالات متحده نیفتاد). در این زمان هر چه گروه به موفقیت بیشتری دست می یافت، فشار وارده بر سید برت نیز افزوده می شد و وضعیت روحی و روانی اش را متزلزل تر می کرد. رفتار برت به علت استفادهٴ مکرر از داروهای توهم زا از قبیل ال اس دی به شدت غیر قابل پیش بینی شده بود و این رفتار غیر عادی در بعضی کنسرت ها مشکلاتی را برای گروه ایجاد می کرد
به دنبال یک تور کوتاه مدت و مصیبت بار در ایالات متحده، از دیوید گیلمور (David Gilmour)، دوست قدیمی دوران مدرسه برت، خواسته شد عضو گروه شود تا به عنوان گیتاریست دوم پشتیبانی برت را که رفتار غیر معقولش او را از اجرای درست آهنگ ها باز می داشت پشتیبانی کند. برای مدتی دیوید نوازندگی و خوانندگی را در کنسرت ها به جای برت که جز سرگردانی در صحنه و گاهی هم نواختن ساز کار خاصی انجام نمی داد به عهده گرفت. بقیه اعضای گروه خیلی زود از رفتارهای سبکسرانه برت خسته شدند و بالاخره در کنسرتی که قرار بود در ژانویه 1968 در دانشگاه سوتمپتن (Southampton) برگزار شود او را کنار گذاشتند. گروه در عوض قصد استفاده از او به عنوان آهنگ ساز را داشت ( مانند گروه بیچ بویز (The Beach Boys) و برایان ویلسون) اما به آنها ثابت شد که چنین کاری عملی نیست.
David Gilmoure
بعد از «یک نعلبکی پر از راز» (A saucerful of secrets) که در سال 1968 منتشر شد، برت در هیچ کدام از آثار تولیدی پینک فلوید نقش نداشت. از آهنگ هایی که سید بعد از «نی زن…» برای گروه نوشت، تنها یکی به آلبوم دوم گروه راه یافت (Jugband Blues)، یکی از آهنگ های نیمه موفق او بود (Apples And Oranges)، و دو تای دیگر، Scream Thy Last Scream، و Vegetable man، هرگز به طور رسمی منتشر نشدند. برت گاه گاه مدتی را بیرون استودیوی ضبط موسیقی می گذراند و منتظر می شد تا او را به داخل دعوت کنند. گاهی هم به داخل استودیو می رفت و بعد از خیره شدن به دیوید گیلمور بر می گشت. برت در آهنگ «روزی را به یاد بیاور» (Remember A Day) ، یکی از آهنگ هایی که بعد از ارائهٴ «نی زن…» برای گروه ساخته بود مقداری از نوازندگی را انجام داد. اما سهم اصلی او در آلبوم، آهنگ “Jugband Blues” است که بسیاری از طرفداران آن را تصدیق برت بر این می دانند که روزهایش در گروه به سر رسیده است. جمله های «این لطف مهیبانهٴ توست که به فکر منی که اینجایم هستی / و من هم مجبورم این قضیه را برایت روشن کنم / که من اینجا نیستم» افتتاحیهٴ آهنگ است. در مارس 1968رسماً اعلام شد که سید برت دیگر عضو گروه پینک فلوید محسوب نمی شود.
سید برت در سال 1975 یک بار دیگر به دیدن گروه پینک فلوید در استودیو «ابی رودز» رفت. در آن هنگام گروه مشغول ضبط آهنگ «بدرخش ای الماس خوش تراش» (Shine On You Crazy Diamond) از آلبوم «ای کاش اینجا بودی» (Wish You Were Here) که اتفاقا آهنگی دربارهٴ سید برت است بودند. برت در این مدت اضافه وزن پیدا کرده بود، تمام موها و حتی ابروهایش را تراشیده بود و چنان تغییر کرده بود که اعضای گروه ابتدا او را نشناختند. (یکی از عکس های کتاب نیک میسن به نام «پشت و رو: تاریخچه شخصی پینک فلوید» که با زیرنویس سادهٴ «سید برت، 5 جولای 1975» مشخص شده ست به نظر می رسد که مربوط به همان دوره باشد). در هرصورت گروه بالاخره او را به جا آورد و راجر واترز حتی از دیدن برت در آن وضعیت به گریه افتاد. این رویداد در فیلم «دیوار پینک فلوید» (1982) به کارگردانی آلن پارکر هم گنجانده شد. در فیلم نامبرده شخصیت «پینک» به علت از پا در آمدن در اثر فشار زندگی و شهرت تمام موهای بدنش و ابروهایش را می تراشد ....
طرح بر روی این آلبوم سال گذشته بهترین طرح آلبوم در تاریخ موسیقی شناخته شد....
لیست ترک های آلبوم:
Speak to Me
On The Run
Time
The Great Gig in the Sky
Money
Us and Them
Any Colour You Like
Brain Damage
Eclipse


كاربر(ان) زير تشكر كردند: Jasmine Jackson-mjforever, NicoleL2
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
13 سال 9 ماه قبل #17963
توسط blackfire
علم و دانش همان قدرت است ...
پاسخ داده شده توسط blackfire در تاپیک پاسخ: پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
شایان جان همه رو با هم نزار
دو روزی یکی تا اگه کسی چیزی خواست بگه راحت بگه
دو روزی یکی تا اگه کسی چیزی خواست بگه راحت بگه
علم و دانش همان قدرت است ...
كاربر(ان) زير تشكر كردند: Michaellover
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
13 سال 9 ماه قبل - 13 سال 9 ماه قبل #18190
توسط شايان
پاسخ داده شده توسط شايان در تاپیک پاسخ: پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
آلبوم پنجم - Meat Loaf - Bat Out of Hell
سال انتشار:1977
سبک:Hard rock-progressive rock
ناشر:Cleveland International / Epic PE-34974ر
تهیه کننده: Todd Rundgren
میزان فروش:43 میلیون نسخه
این آلبوم دومین آلبوم Meat Loaf بود و جز بهترین آلبوم های مجله رولینگ استون در تمامی دوران ها.آهنگسازی های این آلبوم توسط Bruce Springsteen انجام شد.نام این آلبوم از نظریه های Aristophanes گرفته شد که یک دانشمند یوناین قبل ازمیلاد بود متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این آلبوم ندارم و با گذاشتن لیست ترکش به پیان میرسونم ارسال رو...
1. "Bat Out of Hell" 9:56
2. "You Took the Words Right out of My Mouth (Hot Summer Night)" (intro spoken by Steinman and Marcia McClain) 5:04
3. "Heaven Can Wait" 4:38
4. "All Revved Up with No Place to Go" 4:19
Side two
No. Title Length
5. "Two out of Three Ain't Bad" 5:23
6. "Paradise by the Dashboard Light" (duet with Ellen Foley) 8:28
7. "For Crying Out Loud"
سال انتشار:1977
سبک:Hard rock-progressive rock
ناشر:Cleveland International / Epic PE-34974ر
تهیه کننده: Todd Rundgren
میزان فروش:43 میلیون نسخه
این آلبوم دومین آلبوم Meat Loaf بود و جز بهترین آلبوم های مجله رولینگ استون در تمامی دوران ها.آهنگسازی های این آلبوم توسط Bruce Springsteen انجام شد.نام این آلبوم از نظریه های Aristophanes گرفته شد که یک دانشمند یوناین قبل ازمیلاد بود متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این آلبوم ندارم و با گذاشتن لیست ترکش به پیان میرسونم ارسال رو...
1. "Bat Out of Hell" 9:56
2. "You Took the Words Right out of My Mouth (Hot Summer Night)" (intro spoken by Steinman and Marcia McClain) 5:04
3. "Heaven Can Wait" 4:38
4. "All Revved Up with No Place to Go" 4:19
Side two
No. Title Length
5. "Two out of Three Ain't Bad" 5:23
6. "Paradise by the Dashboard Light" (duet with Ellen Foley) 8:28
7. "For Crying Out Loud"
Last edit: 13 سال 9 ماه قبل by شايان.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: NicoleL2
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
- kingmichael
-
- آفلاین
- Dangerous
-
- Legends live forever
13 سال 9 ماه قبل #18198
توسط kingmichael
پاسخ داده شده توسط kingmichael در تاپیک پاسخ: پرفروشترین آلبوم های موسیقی تمام دوران ها
ویتنی هوستون آلبوم بادیگارد 1992 چی
اینو حساب نکردی فک کنم فروشش بالای 43 میلیون بوده
اینو حساب نکردی فک کنم فروشش بالای 43 میلیون بوده
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.
مدیران انجمن: شايان
زمان ایجاد صفحه: 2.003 ثانیه